سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تهیه نقشه جغرافیایی منطقه آزاد سیستان در دست انجام است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  داوود شهرکی  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تهیه نقشه جغرافیایی منطقه آزاد سیستان در دست انجام است و دشت سیستان، شهرک صنعتی رامشار، شهر جدید رامشار و شهرسوخته در موقعیت جغرافیایی این منطقه قرار دارد.

داوود شهرکی گفت: تعریف ساختار اداری برای منطقه در مراحل بعدی قرار دارد و هم‌اینک دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان افتتاح و مدیر اجرایی نیز معرفی شده است.

وی گفت: از طریق این دفتر هماهنگی‌های لازم با منطقه آزاد چابهار و همچنین مکاتبات و رایزنی‌ها برای راه اندازی ساختار اداری منطقه آزاد سیستان انجام و امور ترخیص و انتقال کالا و روند صادرات تسهیل می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: استقرار گمرک در منطقه آزاد سیستان به عنوان پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهمترین سازمان اثرگذار در روند تجارت مورد تاکید است که این امر نیز محقق می‌شود.

راه اندازی منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار و فراهم بودن زمینه دسترسی سریع کشور‌های آسیای میانه به آب‌های اقیانوسی از مسیر ایران سبب رونق ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار- میلک سیستان و افغانستان، توسعه شرق کشور و احیاء جاده ابریشم از مسیر جدید می‌شود.

با رأی اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه ـ مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

منطقه آزاد سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و بخش‌هایی از شهرستان‌های زابل، هامون، زهک، هیرمند و نیمروز را در بر می‌گیرد.

منطقه آزاد چابهار معین منطقه آزاد سیستان معرفی شده است. در ابلاغیه‌ای از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد با توجه به نزدیکی و همچنین شباهت‌های منطقه از لحاظ اقدامات و ظرفیت‌های تعریف شده به عنوان معین مناطق آزاد معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار