دادگاه استیناف هلند بنی گانتس را در پرونده‌ مربوط به کشته شدن ۶ فلسطینی در حمله هوایی به غزه مسئول نشناخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه استیناف هلند روز سه شنبه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را در پرونده‌ مربوط به کشته شدن ۶ فلسطینی در حمله هوایی به غزه مسئول نشناخت.

 این دادگاه نتیجه حکم دادگاه بدوی در ژانویه ۲۰۲۰ را تایید کرد. در آن حکم گفته شده است بنی گانتس به عنوان یک مقام بلندپایه اسرائیلی است که مسئولیت اجرای سیاست‌های این رژیم را بر عهده داشته و از این رو نمی‌توان در پرونده مدنی هلند، او را مسئول این حادثه دانست.

اسماعیل زیاده، شاکی این پرونده که تبعه هلندی-فلسطینی است، اعلام کرد در حمله سال ۲۰۱۴ که در آن زمان گانتس فرمانده نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی بود، شش نفر از اعضای خانواده اش از جمله مادر و ۳ برادرش را از دست داده است.

دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد این پرونده مربوط به مقاماتی است که سیاست‌های رژیم اسرائیل را اجرا می‌کردند.

قوانین جهانی به کشور‌ها اجازه می‌دهد که جرایم جدی از جمله جنایات جنگی و شکنجه را در هر جایی از جهان بدون در نظر گرفتن محل ارتکاب تحت پیگرد قانونی قرار دهند. زیاده پس از بسته شدن پرونده در سال ۲۰۲۰ درخواست تجدیدنظر کرده و اعلام کرد رفتار‌های رژیم صهیونیستی نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه است. او در دادخواست خود از مراجع قانونی هلند خواست مصونیت از تعقیب قضایی برای گانتس را لغو کنند.

بنی گانتس در سال ۲۰۱۴ فرمانده کل نظامیان  رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه بود. بر اساس آمار سازمان ملل متحد در حمله آن سال حدود ۲۲۰۰ فلسطینی کشته شده اند که ۱۵۰۰ تن از آنها غیرنظامی بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
از نظر اینا کلا همه حقوق بشر رو رعایت میکنن جز ما
آخرین اخبار