مزدا از اضافه شدن یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ اختیاری با قدرت ۲۵۰ اسب بخار در CX-30 خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا با معرفی کراس اوور کامپکت CX-۳۰ که خودرویی بزرگتر از CX-۳ است، مخاطبان بیشتری را جذب خود کرده است. اوایل امسال بود که این برند ژاپنی نسخه توربوی CX-۳۰ را معرفی کرد. این خودرو با ترکیبی از قدرت بالا و تجهیزات مناسب معرفی شد.

 این مدل استایل، طراحی داخلی و پیشرانه خود را از سدان و هاچ بک مزدا ۳ به ارث برده و سیستم تعلیق بهتری روی آن نصب شده است و باعث می شود حسی شبیه به سوار شدن در یک خودروی شاسی بلند داشته باشیم. این خودرو دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که قدرت کافی را ارائه می‌دهد و می‌تواند با هر دو چرخ محرک جلو یا تمام چرخ متحرک عرضه شود.

یک توربوشارژ ۲.۵ لیتری بسیار قدرتمندتر در نسخه اختیاری ارائه می شود که به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. در داخل کابینی تقریباً با مواد درجه یک خواهید یافت که نسبت به رقبای گران‌تر مانند آئودی Q۳ و BMW X۱ بهتر است. مزدا مجموعه‌ای از ویژگی‌های استاندارد کمک راننده را نیز به کار می‌برد. 

ffff
 

برای نسل جدید در CX-۳۰، مزدا عملاً هیچ تغییری در آن ایجاد نکرد، جز اینکه اپل کارپلی و اتواندروید را به صورت استاندارد ارائه داده است.  مزدا همچنین از اضافه شدن یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ اختیاری با قدرت ۲۵۰ اسب بخار خبر داد.

تریم Select مجهز به مانیتورینگ نقاط کور با هشدار ترافیک عقب، فرمان و دسته دنده با روکش چرمی و ورود بدون کلید است. تمام سطوح تریم غیر توربو با همان موتور ۲.۵ لیتری عرضه می‌شوند و با سیستم چهار چرخ متحرک با قیمت ۱۴۰۰ دلار دیگر در دسترس هستند.

موتور استاندارد CX-۳۰ یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۶ اسب بخار قدرت است که با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته جفت می‌شود که دنده‌ها را بر اساس شرایط رانندگی عاقلانه انتخاب می‌کند. یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ اختیاری است و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. با انتخاب این پیشرانه، سیستم تمام چرخ محرک نیز اضافه می‌شود.

ffff
 

اگر از طرفداران مزدا ۳ هاچ بک هستید، CX-۳۰ را به همان اندازه چابک، ورزشی و سرگرم کننده در رانندگی خواهید یافت. در مسیر آزمایشی، CX-۳۰ به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در ۸.۱ ثانیه رسید که کندتر از رقبایی مانند هیوندای کونا توربوشارژ، اما بسیار سریعتر از سایر شاسی بلند‌های بدون توربوشارژ مانند نیسان روگ اسپورت و سوبارو کراس‌ترک است.

 

ffff
 

CX-۳۰، ۲۰۲۱ دارای یک فضای داخلی زیبا و خوش ساخت است. یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی از مرکز داشبورد بیرون می‌زند و توسط یک دکمه چرخشی روی کنسول مرکزی کنترل می‌شود. یک ردیف از دکمه‌های کنترل آب و هوا، پانل‌های داشبورد بالا و پایین را تقسیم می‌کند.

ffff
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار