وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

تمامی اراضی کشاورزی تا ۴ سال آینده سند دار می‌شوند

ساداتی نژاد گفت: تا پایان دولت سیزدهم جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی را برگزار می کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان دولت سیزدهم جشن سنددار شدن تمام اراضی کشاورزی کشور را برگزار کنیم. سند، هویت و مالکیت کشاورز است و با این کار می‌توانیم از کاربری اراضی ملی حفاظت کنیم.

ساداتی نژاد تاکید کرد: دادن سند به کشاورز ایرانی به معنی صیانت از اراضی دولتی است.

او گفت: در بودجه ۱۴۰۱ سازمان امور اراضی کشور یک ردیف درآمد-هزینه خواهد داشت. تمام هزینه‌هایی که این سازمان متحمل شود، بازگشت داده خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اراضی ملی و کشاورزی با استفاده از ماهواره‌ها قابل بررسی هستند.

به گفته او، یگان حفاظت امور اراضی باید تجهیز شود و ما از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

ساداتی نژاد گفت: در تفویض اختیارات باید به استان‌ها اختیارات کامل بدهیم. در ستاد ناظر عملکرد آن‌ها باشیم تا اهداف با سرعت بیشتری اجرا شود.

او ادامه داد: برگزاری جشن سنددار شدن اراضی خرم دره در ۲۲ بهمن ماه امسال، آغاز کار است و این کار باید با سرعت در تمام کشور اجرایی شود که نیازمند عزم و تعهد جدی است.

این مقام مسئول گفت: کشاورزی که ۳۰ سال است در اراضی ملی کشاورزی می‌کند، نیاز به سند تک برگ دارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: سنددار شدن و عدم مجوز به تقسیم اراضی از خرد شدن زمین جلوگیری می‌کند، ما می‌توانیم با ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی مانند تخصیص کود و بذر و سم رایگان به مدت ۳یا ۵ سال و ایجاد تعاونی‌های محلی، مالکان اراضی خرد را به تجمیع و تشکیل کشت صنعت‌ها ترغیب کنیم. این اقدام به ارتقای بخش و امنیت غذایی منجر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صدور سند برای اراضی کشاورزی یکی از معیار‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای ارزیابی روسای سازمان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهسواری هستم کهنوج کرمان د
۰۱:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شهسواریم کهنوج کرمان شکایت از کردم رفع تداخلات فانون ۵۴موانع برروی پلاک ۳اصلی بخش۴۶کرمان موسوم شیخ آباد دراستان کرمان انجام نشده خواهشمند است جهت پیگیری همکاری نمایند
آخرین اخبار