بندری گفت: ترخیص اتباع چند کشور از بندر امام به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه‌ها رخ داد، که به دنبال اجرای شیوه نامه‌ای برای ساماندهی این مسئله هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون بندری فرماندار بندر ماهشهر و رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا همین شهرستان گفت: در موج چهارم کرونا که مرگ و میر در کل دنیا و کشور زیاد بود شیوه نامه‌های بسیار خوبی برای ورود و خروج کشتی‌ها و سرنشینان آن‌ها از نقاط مختلف دنیا تدبیر شد که لازم است مجدد اجرایی شوند.

او با اشاره به سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص ورود غیر قانونی اتباع چند کشور افزود: این اتفاق به دلیل ناهماهنگی از سوی ارگان‌ها صورت گرفت.

۴۰ اسکله در بندر امام وجود دارد که کالا‌های استراتژیک از تمام نقاط دنیا نیز از طریق همین محل وارد می‌شوند.

کالا‌های اساسی شامل ۵ کالای اصلی هستند و گریزی از آن‌ها نیست که باید به صورت مستمر وارد شوند.

به گفته بندری در اصل یک عادی انگاری و ناهماهنگی میان دستگاه‌ها موجب شد چند تن از اتباع خارجی کشتی‌ها ترخیص شوند که طی بررسی‌های به عمل آمده سایر سرنشینان کشتی مشکلی نداشتند و موجب نگرانی نیست.

فرماندار بندر ماهشهر گفت: بر همین اساس جلسه‌ای نیز با محوریت مرکز بهداشت، پلیس گذرنامه و اداره کل بنادر برگزار می‌شود تا همه دستگاه‌ها را به یک هماهنگی و شیوه‌نامه مشترک برسانیم و بتوانیم به راحتی ورود و خروج را مدیریت کنیم.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا بندر ماهشهر یادآور شد که بحث مدیریت در ورودی و خروجی کشتی‌ها و سرنشینان آن‌ها است، ایجاد محدودیت‌ها یا منع تردد‌ها نیست.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار