یک اصله درخت یوکا مقابل دانشگاه نوشیروانی بابل قطع و فضاسازی رسانه‌ای خارجی نیز همزمان آغاز شد اما ماجرا چه بود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  فیلمی از قطع یک اصله درخت یوکا مقابل دانشگاه نوشیروانی بابل منتشر و همزمان رسانه‌های خارجی روی این موضوع حساس شدند.  

در ویدیوی منتشر شده یکی از شهروندان گفت: این درخت یوکا ۳۰ ساله به همراه یک باغچه دو متر مربعی روبروی دانشگاه نوشیروانی بابل وجود داشت که شهرداری در جریان کف سازی پیاده رو آن را از بین برد.

دابوئیان سرپرست شهرداری بابل در مورد قطع گل یوکا در خیابان شریعتی بابل از مردم عذرخواهی کرد و گفت: پیمانکاری که اقدام به قطع درخت در خیابان شریعتی کرده بود به جریمه نقدی و کاشت درخت محکوم شد.

او گفت: پیمانکار مربوطه که از اعضای انجمن حمایت از فضای سبز هم است در کمیسیون ماده ۷ حاضر شد و قول داد ۵۰ تا ١٠٠ اصله درخت بجای گل قطع شده در سطح شهر بکارد.

سرپرست شهرداری بابل گفت: علاوه بر کاشت درخت، جریمه‌ای بابت عوارض قطع درخت برای وی از طرف کمیسیون در نظر گرفته شده‌است که این مبلغ نیز برای کاشت درخت هزینه خواهد شد.

یوکا، گیاهی است دیر رشد دارای برگ‌های بزرگ کشیده نوک تیز از خانواده لیلیاسه که خاستگاه آن جنوب غربی قاره آمریکاست، اما در ایران هم به عنوان گل آپارتمانی و در معابر هم کاشته می‌شود.

قطع یک اصله درخت در بابل و هیجان رسانه‌های خارجی + فیلم و تصویر
قطع یک اصله درخت در بابل و هیجان رسانه‌های خارجی + فیلم و تصویر



انتهای پیام /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.