معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف، از صلح و سازش در پرونده قتل پس از شش سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهادر اسدی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل صادر گردید.

او افزود: نهایتا با دستور دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می‌گردد و اعضای شعبه صلحی زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج موفق شدند این پرونده قتل را پس از شش سال با گذشت اولیای دم مختومه نمایند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.

او تاکید کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این چهارمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید و انشاالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شورا‌های حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم می‌باشد که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.

معاون توسعه حل اختلاف استلان کردستان با بیان اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.