رئیس پلیس فتا البرز گفت: مردم در خرید‌های اینترنتی شب یلدا به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران در آیین‌های مناسبتی مانند شب یلدا که مردم خرید‌های خاص دارند با ترفند‌های مختلف درصدد خالی کردن حساب‌های بانکی آنان هستند.

رئیس پلیس فتا البرز  افزود: با توجه به نزدیکی شب یلدا کلاهبرداران با سوء استفاده از این موقعیت با درج آگهی‌های اغواکننده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

جلیلیان گفت: افراد سودجو با استفاده از ترفند‌های جذاب تبلیغاتی مانند معرفی اجناس ارزان تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک‌های جعلی خود هدایت نموده تا بتوانند به اهداف مجرمانه دست یابند.

او افزود: در چنین شرایطی هوشیاری کاربران برای پیشگیری از سرقت‌های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت بوده که با حفظ آن می‌توان مانع از برداشت‌های غیرمجاز حساب‌های بانکی شد.

رئیس پلیس فتا البرزگفت: آگاهی کاربران از نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می‌تواند به پیشگیری از مشکلات در این فضا کمک کند.

جلیلیان افزود: مردم برای خرید‌های مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه‌های جعلی یا برداشت‌های غیرمجاز نشوند.

او گفت: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک و فروشگاه‌های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV ۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: مردم هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه‌ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار