استاندار فارس با بیان اینکه جلسات مکرری در خصوص کارخانه‌های معطل مانده استان برگزار شده که به زودی از حالت رکود و رخوت خارج شوند، گفت: پروژه‌های معطل مانده فارس رها نخواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: افتخار همه مسلمانان طبق فرمایش پیامبر اسلام (ص)، دانشجو بودن تا پایان عمر است.

او با بیان اینکه توقع داریم که رسانه‌ها این مهم را مد نظر داشته باشند که رسیدن به مقصد و حل مشکلات در مدت زمانی کوتاه، منطقی نیست، افزود: البته در این بین نباید زحمات مدیران گذشته را زیر سوال برد و در عین حال با وعده و وعید هم مخالف هستیم.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که بتوانیم قسمت قابل توجهی از مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: برآن هستیم تا از سرمایه گذاری در استان دفاع کنیم.

ایمانیه همچنین متعهد شد که هر سرمایه گذاری که از سرمایه گذاری در استان ناامید شده، به او کم محلی شده یا در میانه راه هدف خود را رها کرده است، با آغوش باز در خدمتشان خواهد بود.

او به دیدار‌های اخیر خود با تعدادی از اعضای هیات دولت و معاونین آن‌ها از جمله وزاری راه، ارشاد و معاون وزیر دفاع اشاره و به تشریح جزییات جلسه با آن‌ها پرداخت.

استاندار فارس ادامه داد: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار پروژه سنگین تالار مرکزی شیراز، کتابخانه شهرستان ارسنجان، تکمیل موزه پاسارگاد و ساخت بنیاد حافظ شناسی مورد بررسی قرار گرفت و قول مساعد بر تکمیل و آغاز عملیات اجرایی داده شد.

ایمانیه اظهار کرد: در دیدار با معاون وزیر دفاع و وزیر راه نیز قول تامین اعتبار برای اتمام قطعه هفت آزاد راه شیراز-اصفهان و آغاز قطعه هشت گرفته شد.

احداث پالایشگاه میعان شیراز، فولاد غدیر نی‌ریز، امتداد آبرسانی از خلیج فارس به سیرجان و اتصال آن به قطرویه و نی‌ریز، تکمیل راه آهن شیراز به گل گهر با مشارکت وزارت دفاع، سد پارسیان، پتروشیمی مرودشت و تامین آب آن، اتصال راه آهن شیراز به اصفهان به شبکه سریع‌السیر و حل مشکل کارخانه آی تی آی از دیگر پروژه‌هایی فود که استاندار فارس به آن‌ها اشاره کرد.

او همچنین به مشکلا شهرک صنعتی شیراز اشاره و تصریح کرد: این شهرک صنعتی هم‌اینک با ١٠ تا ٢٠ درصد ظرفیت کار می‌کند که معتقدم اگر با ظرفیت کامل کار کند هیچ بیکاری در استان فارس نخواهیم داشت.

ایمانیه تاکید کرد: اکنون بسیاری از زمینه‌هایی که در شهرک صنعتی شیراز وجود دارد تبدیل به انبار شده است لازم به توضیح است که باید امکان معامله گری در شهرک‌های صنعتی از بین برود.

وی افزود: شهرک صنعتی بزرگ شیراز ۶۰۰ مگاوات برق و ۵۳۴ مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارد از این رو امید است که بتوان مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کرد.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه جلسات مکرری در خصوص کارخانه‌های معطل مانده استان برگزار شده که به زودی از حالت رکود و رخوت خارج شوند، گفت: پروژه‌های معطل مانده فارس رها نخواهند شد.

به گفته او، طرح انتقال کارخانه سیمان به عنوان یکی از کارخانه‌های آلاینده هوا در سطح شهر شیراز به شهرستان خرامه در دستور کار قرار گرفته و به زودی شاهد توفیقاتی در این حوزه خواهیم بود.

ایمانیه اعلام کرد که برنامه جامع اقتصادی برای پس از کرونا در استان فارس تدوین خواهد شد.

او همچنین با بیان اینکه از سرمایه گذاری در شهرک سلامت شیراز به جد حمایت خواهم کرد، چرا که این مهم می‌تواند به اقتصاد استان و کشور نه تنها در حوزه سلامت که در دیگر حوزه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های ما در رونق اقتصادی و تولید در استان مبارزه با قاچاق کالاست، عنوان کرد: به تصمیماتی در رابطه با قاچاق دارو و واکسن، پوشاک و کفش، لوازم خانگی و سیگار و دخانیات گرفته شده که از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

ایمانیه تصریح کرد: اگر دنبال توسعه هستیم با احداث نیروگاه و احداث و پالایشگاه گازی و چاه زدن و ... درست نمی‌شود اگرچه به موازات آن برای کشور در حال توسعه این موارد نیاز است، اما باید مدیریت مصرف انرژی در کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار