تداوم آلودگی هوای تبریز

مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:هوای کلانشهر تبریز امروز هم در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی میانگین ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز از ساعت ۸ دیروز تا ۸ امروز براساس ذرات ۲.۵ میکرون را برابر ۱۱۲ اعلام کرد.

هوای تبریز دیروز هم برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها است و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۱:۲۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
چرا میزان الودگی را به مردم اشتباه میگید الان د رساعت ۱۱صبح سازمان اداره محیط زیست استان توسط نرم افزار الودگی سنج کشور ۱۳۶ الودگی تبریز را نشان میدهد که این الودگی در ارتفاعات مثل شهرک زعفرانیه و ائل گلی و یاغچیان و مناطق بلند تبریز بیش از ۱۶۰ هست ما بیماران قلبی و ریوی در منزل هم نمیتوانیم اکسیژن بکشیم چه برسد در بیرون کمی هم به فکر جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی باشید جلوی اتوموبیلهای دود زا و گازوییل سوز رو بگیرید هر کدام رو ۵۰۰۰۰۰تومان جریمه کنید الودگی کمی کم میشود کمی به فکر بیماران ریوی باشد دیگه نفس نداریم