رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: زیرگذر صدا و سیما همدان به کانون تصادفات زنجیره‌ای تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: زیرگذر صدا و سیما شهر همدان واقع در مسیر عبوری همدان به سمت استان‌های غربی به علت مشکلات فنی به کانون تصادفات زنجیر‌های تبدیل شده است.

او افزود: طی ۲ هفته گذشته ۶ مورد تصادف زنجیره‌ای در زیرگذر صدا و سیما شهر همدان رخ داده است به گونه‌ای که دادستان همدان به این موضوع ورود کرد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: شیب زیرگذر صدا و سیما غیراستاندارد و به اصطلاح «کاسه ای» بوده یعنی راننده پس از ورود به این قسمت یک دفعه وارد گودی می‌شود.

او بیان کرد: این وضعیت سبب شده که در صورت بروز سانحه یا نقص فنی برای یک خودرو و متوقف شدن آن، دیگر خودرو‌های عبوری متوجه مسدود بودن راه نشده و به یکباره با خودرو برخورد کنند.

سرهنگ جمالی افزود: باید با اصلاح هندسی و تعدیل کردن شیب جاده این مسیر را برای عبور خودرو‌ها ایمن کرد در غیراینصورت چنانچه یک دستگاه تریلر کشنده یا اتوبوسی در این زیرگذر واژگون شود شاهد تلفات زیادی به علت برخورد زنجیروار دیگر خودروها، خواهیم بود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: وضعیت این زیرگذر به گونه‌ای است که در صورت نقص فنی برای وسیله نقلیه، قرار دادن علائم و موانع پشت سر وسیله نقلیه کار ساز نبوده و با توجه به بالا بودن احتمال تصادف باید برای حفظ جان خود، خودرو‌ها را رها کرده و از زیر گذر خارج شد.

او  اظهار داشت: با وجود مهلت ۲ هفته‌ای دادستان برای رفع مشکلات هندسی زیرگذر صدا و سیما، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و با پایان یافتن این زمان در صورت بروز تصادف، شهرداری مکلف به پرداخت خسارت به راننده می‌شود.

سرهنگ جمالی گفت: یکی از مسیر‌های تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری سعید (میدان بار) از سمت بلوار شهید رجائی به بلوار آیت الله نجفی مسدود شده بود که با پایان یافتن عملیات فنی از امروز این مسیر بازگشایی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار