به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،تشخیص صدای بلبرینگ ممکن است مشکل باشد، چون ممکن است با صدای تایر اشتباه گرفته شود. حتی وقتی تشخیص دهید مشکل از بلبرینگ است، تشخیص اینکه مشکل از کدام چرخ است، سخت است.
خرابی بلبرینگ چرخ معمولاً تدریجی است، اگرچه در برخی موارد بلافاصله پس از ضربه شدید چرخ و لاستیک با یک چاله عمیق شروع میشود. یاتاقانهای چرخ گاهی اوقات میتوانند برای مدتی طولانی صدا ایجاد کنند، قبل از اینکه با خرابی فاجعهباری مواجه شوید که منجر به جدا شدن کامل مجموعه چرخ و تایر از محور میشود، آن را بررسی کنید.
به طور کلی، خطر خرابی ناگهانی بلبرینگ مشکلات زیادی را ایجاد می کند. هنگامی که بلبرینگ شروع به از کار میکند، نمیتوان دقیقا پیشبینی کرد که چه زمانی به طور کامل خراب میشود؛ بنابراین نباید به ادامه رانندگی ادامه داد. اگر حین حرکت بلبرینگ بشکند، ممکن است کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهید. هنگامی که به طور قطعی تشخیص دادید که بلبرینگ چرخ فرسوده شده یا شکسته است، آن را سریعاً تعویض کنید.
هنگام تعویض بلبرینگ چرخ ها، به خاطر داشته باشید: اگر خودرو دارای کیلومتر زیادی را پیموده است، بهتر است هر دو یاتاقان (راننده و سرنشین) را همزمان تعویض کنید.
صدای بلبرینگ چرخ را میتوان با صدای لاستیک ناشی از لاستیکهای معیوب اشتباه گرفت. در موارد دشوار، یک مکانیک میکروفونهای بیسیم از راه دور را در هر چهار موقعیت چرخ اعمال میکند و سپس ماشین را در حالی که به یک گیرنده از راه دور گوش میدهد، هدایت میکند و بین موقعیتهای چرخ جابهجا میشود تا محل بلبرینگ خراب را مشخص کند.
انتهای پیام/