سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا از روسیه خواستند تا تنش‌ها را با اوکراین کاهش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به همراه سران  کشور‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا شب گذشته، گفت‌وگو و اعلام کردند: «از همه ابزار‌هایی که در اختیار داریم برای حمایت از اوکراین و جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین استفاده می‌کنیم.»

سران این کشورهای غربی طی این ویدیو کنفرانس مشترک، بار دیگر حمایت خود از تمامیت ارضی اوکراین را اعلام کردند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد در صورت تهاجم روسیه، آن‌ها یک استراتژی مشترک «برای تحمیل آسیب جدی و قابل توجه به اقتصاد روسیه» ترتیب داده اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، اقدامات احتمالی آمریکا علیه روسیه شامل اعمال محدودیت بر بانک‌های این کشور یا کاهش دسترسی آن به سیستم‌های پرداخت مالی جهانی خواهد بود. ند پرایس پیشتر در این خصوص گفته بود واکنش واشنگتن به اقدامات مسکو بستگی دارد.

اخیرا قدرت‌های غربی از حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که روسیه می‌گوید اظهارات کشور‌های غرب تحریک آمیز بوده و این کشور قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد.

مقامات اوکراینی ادعا کرده اند که مسکو ممکن است در حال برنامه‌ریزی یک حمله نظامی در پایان ژانویه سال آتی میلادی باشد. از سوی دیگر، کرملین، «لفاظی‌های تهاجمی و خصمانه» کشور‌های غربی را عامل تشدید تنش‌ها خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار