جمعی از دانشجویان، به همراه روسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان در دیدار با آیت الله فلاحتی دغدغه‌ها و مشکلاتشان را بیان کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در دیدارجمعی از دانشجویان، به همراه روسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه ، نخست نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی استان، مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی مطرح کردند.

محمد جوکار، مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و محمد رضا ضیاء آبادی، نماینده‌ی تشکل جامعه‌ی اسلامی دانشجویان، زهرا ملک محمدی، نماینده‌ی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان و پور حبیبی، دانشجوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پشت تریبون قرار گرفتند و دغدغه‌های خود را در خصوص لزوم پذیرش نقد منصفانه‌ی دانشجویان از سوی مسئولان، بهبود عدالت آموزشی، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، وضعیت شناسی نظام آموزش و پرورش، برخورد قاطع با جریانات خزنده‌ی فتنه در دانشگاه‌ها و اولویت بخشی به پژوهش‌های کاربردی را بیان کردند.

در ادامه‌ی این نشست صمیمانه، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو، بر ضرورت تبیین ساختار‌ها و ساز وکار‌های مورد نیاز و انتظار دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: دانشجویان، آینده سازان جامعه‌ی اسلامی مان هستند که در بستر عدالت آموزشی و تعلیم و تبلور استعداد‌های نهفته در ذهن و وجودشان، می‌توانند الهام بخش ارمان‌ها و ارزش‌های کم نظیر انقلاب اسلامی به آیندگان باشند.

او آرمانگرایی و توجه به ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی را از الزامات یک دانشگاه اسلامی و الگو ساز دانست و افزود: تلاش برای استمرار حرکات ناب نشات گرفته از اندیشه‌های اسلامی، از وظایف جامعه‌ی دانشجویی کشور است که همچون موتور محرکه ایی می‌تواند اسلام گرایی، آرمانخواهی و خداباوری را به دنیای امروز عرضه و از آفات فضای علم و دانش پیشگیری کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و گفت: با تمسک بر ارزش‌های ناب فرهنگی ایران بود که انقلاب اسلامی در پرتو منویات امامان انقلاب و جانفشانی فرزندان رشید این سرزمین به الگویی بی بدیل برای ازادی خواهان جهان تبدیل شده و بستر‌های لازم را برای نقش آفرینی هرچه بیشتر نسل جدید مهیا کرده است.

آیت الله فلاحتی در ادامه جامعه‌ی دانشگاهی استان به ویژه دانشجویان را به تلاش برای درک عمیق از مفاهیم اسلام ناب فراخواند و افزود: فهم عمیق از اسلام، ضامن حفظ ارزش‌های انقلاب و گفتمان عدالت خواهی و آزادمنشی این ملت برای استیلای حقوق مظلومان و ایستادگی مقابل زیاده خواهان عالم است.

او همچنین تمایلات مذمومی، چون شهرت و قدرت طلبی، مادی گرایی و شهوت پرستی را از عوامل مهم پدیده‌ی فرار مغز‌ها برشمرد و گفت: هوش و فهم سیاسی و کیاست در تحلیل شرایط از عواملی ست که می‌تواند فرار مغز‌ها را کاهش داده و دانشگاه‌های کشور را به قطب تولید علم و قدرت تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان سخنان خویش با استناد به منویات داهیانه و آینده نگر رهبر معظم انقلاب، مبنی بر جایگاه علمی و پژوهشی ایران در نیم قرن آینده تاکید کرد و تصریح کرد: بی شک دیری نخواهد پایید که ایران اسلامی در پرتو بهره گیری از تدابیر مدبرانه‌ی دلسوزان انقلاب و کشور، یکه تاز علم و فن اوری شده و این چشم اندازی ست که بسیاری از کارشناسان بین المللی هم اعتراف کرده اند.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.