مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری کرمانشاه با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص امکان تغییر در حدودات مشترک مرزی با استان ایلام توضیحاتی ارائه داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری کرمانشاه با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص امکان تغییر در حدودات مشترک مرزی با استان ایلام گفت : مردم شریف و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای استان اطمینان داشته باشند با حساسیت و جدیت حافظ حدودات و مرز‌های استان خواهیم بود.

او گفت : تقریباً از سال ۱۳۷۲ اختلافاتی در مورد حدودات مراتع و منابع طبیعی استان وجود داشته و دستگاه‌های متولی منابع طبیعی، ثبت اسناد و امور عشایر با تدقیق موضوع مراقبت لازم را معمول و هیچگونه تغییری ایجاد نشده است.

بالایی افزود : حدودات مرزی نظامی تابع تصمیمات ستاد کل نیرو‌های مسلح بوده و می‌تواند منطبق با تقسیمات سیاسی نباشد هر چند خوشبختانه اصرار بر حفظ وضع موجود بر اساس شاخص‌های تخصصی وجود دارد.

او افزود : در سال ۹۹ و با تصویب هیئت محترم دولت شهرستان چوار در استان ایلام تاسیس که متاسفانه نقشه‌های پیوست از تدقیق کافی برخوردار نبوده که به محض اطلاع و با درخواست و پیگیری مکتوب و رسمی بازوند استاندار تقاضای تبیین، اصلاح و تدقیق موضوع با حساسیت بالا انجام شد.

بالایی ادامه داد : در پاسخ‌های رسمی واصله از وزارت کشور به سهو قلم اشاره و تصریح شده است موضوع اصلاحیه در دستور کار است.

او افزود : با توجه به روش‌های جدید و امکانات فنی تخصصی در تعیین حدودات هیئتی از وزارت کشور به استان و مناطق مرزی اعزام و برداشت‌های لازم انجام شده است.

بالایی گفت : حضور و همراهی یکی از نمایندگان ایلام در منطقه و ورود او به موضوع از کانال و مسیر قانونی خود پیگیری می‌شود، هرچند کارشناسان حاضر ادله و قرائن متقن خود را ارائه نمودند.

او گفت : انشاالله با جدیت و حساسیت موضوع رصد و این مهم تا حصول نتیجه در دستور کار خواهد بود و از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله مجمع محترم نمایندگان برای اصلاح مصوبه بهره خواهیم جست و گزارش آنرا به سمع و نظر مردم خواهیم رساند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.