نخست‌ وزیر سابق رژیم صهیونیستی از اتخاذ سیاست شکست خورده‌اش در قبال ایران از سوی کابینه جدید این رژیم ابراز خشنودی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از آنکه «نفتالی بنت» جانشین او و نخست‌ وزیر کنونی این رژیم سیاستی مشابه او را اتخاذ کرده است، ابراز خرسندی کرد.

این تمجید نتانیاهو درحالی اتفاق افتاد که پیش از این بسیاری از مقام‌های کابینه صهیونیستی از رویکرد او نسبت به ایران انتقاد کرده و آن را سیاستی شکست خورده دانسته‌ بودند.

نتانیاهو امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود برای حزب لیکود مدعی شد: «از اینکه نفتالی بنت سیاستی سختگیرانه‌تر نسبت به ایران در پیش گرفته خوشحالم. زمانی که بنت و یائیر لاپید قدرت را به طور مشترک در دست گرفتند، می‌گفتند مخالفت با ایران را پنهانی انجام خواهند داد، اما به تازگی بنت حتی با دولت آمریکا نیز مخالفتی آشکار انجام داده است.»

نتانیاهو در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره توافق هسته‌ای کشورمان و مذاکرات وین مدعی شد: «تنها توافقی قابل قبول است که با توانمندی هسته‌ای ایران مقابله کند؛ در صورت عدم حصول چنین توافقی باید اسرائیل آماده اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران باشد.»

او همچنین مدعی شد: «اگر دولت آمریکا توانِ لازم برای تهدید نظامی علیه ایران را ندارد؛ اسرائیل باید این کار را انجام دهد.»

شب گذشته نفتالی بنت در جلسه هفتگی کابینه رژیم صهونیستی مدعی شد که دور هفتم مذاکرات ایران بدون حصول نتیجه به پایان رسید و ادعا کرد که همه کشور‌های حاضر در مذاکرات باید به ایران یادآوری کنند مذاکره و غنی‌سازی همزمان امکان پذیر نیست!

بنت در پایان لفاظی‌های مداخله جویانه خود نیز گفت: «قدرت ما در وحدت ماست، یک توافق بد با ایران بر امنیت ما تاثیر می‌گذارد، هر چیزی زمانی دارد و اکنون زمان سکوت نیست بلکه زمان گفت‌وگو و صحبت است.»

همچنین در سخنانی جداگانه «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد در صورتی که مذاکرات احیای برجام در وین به توافقی نرسد و جامعه بین‌المللی نتواند به ادعای او، جاه‌طلبی هسته‌ای ایران را از راه دیپلماتیک خنثی کند، رژیم اشغالگر به تنهایی علیه ایران اقدام خواهد کرد.

البته این اولین بار نیست که مقام‌های صهیونیستی به صحبت درباره توافق هسته‌ای ایران می‌پردازند. تاکنون این رژیم بار‌ها به گزافه‌گویی یا ابراز نگرانی از این مذاکرات پرداخته است.

هفته گذشته اولین دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای کشورمان در دولت جدید ایران در وین، پایتخت اتریش برگزار شد. این دور از مذاکرات هفتمین نشست احیای برجام است که پس از وقفه‌ای ۵ ماهه برگزار شده است.

روز جمعه پس از آن‌که دور هفتم مذاکرات در وین به اتمام رسید، «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد و معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد دور بعدی در میانه هفته جاری در وین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار