بر اساس آمار سامانه ملی رصد ۷ هزار و ۲۱۲ نفر امسال در استان سمنان مشغول به کار شدند که این رقم معادل تحقق ۶۹ درصدی اشتغال زایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان شورای اشتغال استان سمنان  گفت: امسال ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان سمنان پیش بینی شده بود که تا کنون بر اساس آمار سامانه ملی رصد ۷ هزار و ۲۱۲ نفر به کار گمارده شده اند.

غنیان با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی نیز سمنان جزء استان‌های پیشرو درکشور است افزود: با تغییراتی که در پرداخت تسهیلات صورت گرفته، مبالغ تسهیلات از ۲۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و به افراد پشتیبان که بتوانند تا ۲۰ فرصت شغلی ایجاد کنند ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

غنیان گفت: اعتبار اختصاص یافته به استان سمنان در این بخش امسال ۳۲ میلیرد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۹ و نیم درصد آن پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان همچنین از پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اشتغال روستایی در مدت یک سال و نیم گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با این میزان ۹۲ درصد سهمیه استان پرداخت شده است که درجزء پنج استان برتر کشور هستیم.

او تاکید کرد: به روند هزینه تسهیلات دریافتی نظارت می‌کنیم و در صورتی که در انحرافی دیده شود، تسهیلات پس گرفته می‌شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.