مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار نفر کارگر ساختمانی استان زیر پوشش این بیمه هستند، گفت : سایت فعلا برای ثبت‌نام کارگران جدید بسته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایمان بیوس مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : حدود ۷۶۸ هزار نفر زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

او در توضیح شرایط بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی، گفت : با ۲۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن یا ۲۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن یا ۳۵ سال سابقه کار بدون شرایط سنی، بارنشستگی برای آقایان را داریم، ولی در مورد خانم‌ها شرایط سنی ۵ سال کمتر از آقایان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای به بیمه کارگران ساختمانی و بسته شدن سایت از بهمن‌ماه پارسال داشت و افزود: کارگران ساختمانی جزء اقشاری هستند که بیش از یک دهه است به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی پیوسته‌اند.

او ادامه داد: بیمه‌ای که برای کارگران در نظر گرفته شده بود، کافی نبود. این قشر از کارگران، چون کارفرما ندارند حق بیمه هفت درصدی را خود پرداخت می‌کنند و ۲۰ درصد باقی‌مانده هم باید از منابعی همچون محل ساخت و ساز‌ها تهیه شود که این منابع به‌درستی دیده نشده بود.

بیوس گفت: تقریبا دو ماه پیش مصوبه‌ای مجلس در این خصوص گذراند تا منابع اصلاح شود امیدواریم مصوب شود تا سایت برای ثبت‌نام کارگران جدید باز شود.

او ادامه داد: در کرمانشاه بیش از ۲۱ هزار نفر کارگر ساختمانی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی است که پالایش هم می‌شوند.

بیوس افزود: هنوز منابعی برای بیمه کارگران جدید دیده نشده بنابراین فعلا سایت بسته شده و امکان بیمه شدن آن‌ها وجود ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.