ثابت قدم گفت: مجموعه بهداشت و درمان خوزستان در طول ماه‌های گذشته حتی یک بار هم بر دفن زباله‌های بیمارستانی نظارت نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود ثابت‌قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه زباله‌های عفونی و صنعتی باید قبل از دفن بی‌خطرسازی شوند، گفت: بر اساس قانون مجموعه‌هایی که تولیدکننده زباله‌های عفونی و صنعتی هستند ابتدا باید زباله‌های خود را بی‌خطرسازی و امحاء کرده، سپس جهت دفن به سازمان پسماند شهرداری تحویل دهند.

او یاد آور شد که در شهر اهواز شاهد هستیم که زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بدون بی‌خطرسازی و امحاء برای دفن در سایت پسماند به شهرداری تحویل داده می‌شوند که کار کاملاً غیرقانونی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، هجوم برخی زباله گرد‌ها به سایت و همچنین آسیب‌دیدن نیروها، ماشین‌آلات و تجهیزات را به سبب امحاء نکردن زباله‌های بیمارستانی و وجود مواد پلاستیکی ارزشمند در آن‌ها دانست.

ثابت‌قدم به شیوه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: زباله‌های بیمارستانی پس از بی‌خطرسازی در دمای بالا حالت سوخته به خود می‌گیرند و پس از آن با دستگاه دیگری خورد شده و کاملاً امحاء و بی‌ارزش می‌شوند.

به گفته این فرد مسئول در شهرداری اهواز اکنون فقط یکی از بیمارستان‌های اهواز برای بی‌خطرسازی و امحاء زباله‌های خود اقدام کرده و سایر بیمارستان‌ها نسبت به این قانون اقدام خاصی انجام ندادند.

محمود ثابت قدم با بیان اینکه مطب‌ها و سایر مراکز درمانی خصوصی نیز باید از این قانون پیروی کنند، گفت: علاوه بر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هیچ یک از مراکز درمانی خصوصی سطح کلانشهر اهواز نیز زباله‌های خود را بدون بی‌خطرسازی و امحاء کردن تحویل سایت پسماند می‌دهند.

ثابت‌قدم با گلایه از مجموعه بهداشت و درمان استان افزود: این نهاد در طول ماه‌های گذشته یک‌بار هم بر دفن زباله‌های بیمارستانی نظارت نکردند و همچنان برخی از درمانگاه‌ها برای دفع زباله‌های خود با این سازمان قرارداد ندارند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار