میرانی گفت: برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید دام و کاهش هزینه‌های مصرفی دامداران پروژه اصلاح مدیریت دام در شهرستان قلعه گنج اجرایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،شهرستان قلعه گنج با دارا بودن بیش از ۲۰۰ هزار دام سبک و ۲۲ هزار دام سنگین یکی از منابع تولید گوشت قرمز در سطح منطقه محسوب می شود.

رامین میرانی مسئول اشتغال نهاد آبادانی و پیشرفت قلعه گنج گفت: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی دام و کاهش هزینه‌های مصرفی دامداران پروژه اصلاح مدیریت دام در شهرستان قلعه گنج توسط بنیاد علوی و متناسب با شرایط اقلیمی شهرستان کلید خورد و کماکان نیز در حال ادامه است.

او گفت: در این طرح اصلاح مدیریت دام ۷۶۰۰ دام سبک و ۲۰۰۰ دام سنگین با مشارکت بنیاد علوی و مردم جهت افزایش دام‌ها و رونق دامداری در شهرستان در حال اجرا است.

 اشکان تهمتن پور عامل توسعه دام سبک بنیاد علوی در شهرستان قلعه گنج نیز در این باره گفت: با آموزش دامداران، سیستم مدیریت دام در شهرستان اصلاح می‌شود که باعث رونق دامداری نیز خواهد شد.

تهمتن پور افزود:اجرای این طرح که هم اکنون بر روی دام‌های سبک و سنگین ازجمله گوسفند و گاو با اجرای دوره‌های اقتصادی، مدیریتی، آموزشی واکسیناسیون، انگل زدایی و همزمان سازی به دامداران در جهت بهره وری بیشتر دام کمک شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار