سرهنگ رحیمی گفت: آمار سوانح رانندگی منجر به فوت با مسدودسازی دوربرگردان‌های اضافه و فرهنگسازی در جامعه روند نزولی نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ سعید رحیمی، رئیس پلیس راهور اهواز با بیان اینکه بخش زیادی از حوادث رانندگی منجر به فوت در مناطق حادثه خیز شهری رخ می‌دهند، گفت: سوانح رانندگی در این کلانشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او به شناسایی نقاط حادثه خیز و مسدودسازی دوربرگردان‌های اضافه در نقاط مختلف با همکاری عوامل شهرداری اشاره کرد و افزود: پروانه‌ای کردن دوربرگردان‌ها نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی داشته است.

رحیمی آمار کاهشی فوتی‌های حوادث در اهواز نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ را ۳۴ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر معابر شهر بزرگراهی هستند و سرعت وسایل نقلیه غیرمجاز است، تلاش کردیم با مدیریت نقاط چالشی و حادثه خیز، آمار تصادف‌ها را کاهش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تصادف‌های منجر به جرح در اهواز بیان کرد: شرایط هوشمندسازی و مدیریت ترافیک مطلوب نیست و افزایش دوربین‌های پلاک خوان در جریان عبور و مرور این کلانشهر اهواز امری الزامی است.

رئیس پلیس راهور اهواز با ابراز خرسندی از ساماندهی هسته مرکزی کلانشهر شامل؛ خیابان‌های سلمان فارسی، شریعتی و طالقانی گفت: ساماندهی و جانمایی دقیق ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس شهری اقدامی مطلوب است.

انسداد پل فولاد عامل افزایش بار ترافیکی در اهواز

سرهنگ رحیمی انسداد پل ششم «فولاد» به دلیل نقص فنی را عامل افزایش بار ترافیکی در برخی نقاط اهواز دانست و ادامه داد: سرقت قطعات زیر پل پارسال اتفاق افتاد و سارقان بلافاصله و هنگام ارتکاب جُرم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او به ایجاد مشکل فنی و نشست سطح پل و همچنین باز شدن درز‌ها بر اثر انبساط اشاره و تصریح کرد: مسیر‌های ساحلی اهواز ظرفیت این حجم ترافیک را برای عبور و مرور ندارند، بطوریکه شاهد معطلی بیش از یک ساعته شهروندان در میدان دانشگاه و ایجاد بی نظمی ناشی از ظرفیت کم مسیر‌ها برای حجم تردد به دلیل انسداد پل ششم هستیم، به همین دلیل رفع مشکلات مذکور در کوتاه‌ترین زمان ممکن الزامی است.

کدام تصادف‌ها نیاز به کروکی ندارند؟

رئیس پلیس راهور اهواز در خصوص خسارت ناشی از حوادث رانندگی گفت: تصادف‌های خسارتی تا سقف حدود ۱۶۰ میلیون ریال نیاز به کروکی پلیس ندارد و شرکت‌های موظف هستند خسارت افراد را پرداخت کنند، به همین منظور از شهروندان خواهشمندیم در صورت بروز حادثه و نیاز به حضور کارشناس فنی پلیس راهور بلافاصله وسیله نقلیه خود را به نقطه ایمن منتقل کنند تا ماموران پلیس به محل مراجعه کرده و علت را بررسی نمایند.

او بیان داشت: با توجه به وضعیتی که در شهر اهواز به وجود آمده همه ظرفیت پلیس راهور برای کنترل ترافیک و نظم بخشی در سطح کلانشهر اهواز به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار