رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت: بیشترین تلفات حوادث استان در حوزه ترافیکی و مسمومیت با مونوکسید کربن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، حبیب معصومی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از فوت ۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خبر داد و گفت:این آمار مربوط به ماموریت‌های اورژانس است که از روز‌های آینده نیز یخبندان آغاز می‌شود و باید بیشتر مراقب بود و توصیه‌های ایمنی را رعایت کرد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳ نفر در اثرگاز گرفتگی در استان فوت کردند و امسال تاکنون ۶ نفر گفت: از بین ۶ نفر فوتی، دو نفر زن و مرد سالمند تقریبا ۷۰ و ۸۰ ساله چند روز پیش در همدان به دلیل مشکل دودکش بخاری منزل جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه تاکید کرد: نمی‌توان گفت که امسال تعداد مسمومیت با CO کاهش داشته و هنوز چهار ماه از سال به ویژه فصل سرما باقی مانده است که می‌طلبد مردم بیشتر رعایت کنند.

معصومی با بیان به اینکه متاسفانه حوادث ترافیکی نیز نسبت به سال گذشته در همدان افزایش داشته است بیان کرد: بیشترین تلفات حوادث در استان در حوزه ترافیکی و مسمومیت‌ها با CO است که احتمالا از روز آینده نیز یخبندان آغاز می‌شود و باید بیشتر مراقب بود و توصیه‌ها را در حفظ ایمنی رعایت کرد.

معصومی گفت: در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی و اعطای مجوز، به دنبال راه اندازی سه پایگاه اورژانس در همدان، کبودراهنگ و فامنین هستیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ پایگاه اورژانس در استان فعال است که با اخذ این مجوز‌ها به ۶۵ مورد می‌رسد یادآورشد: در حال حاضر پایگاه‌های استان همه روستا‌ها و محور‌های اصلی و فرعی را دربرمی‌گیرد.

معصومی در پاسخ به اینکه با راه اندازی این پروژه دیگر نیازی به ایجاد سایر پایگاه‌ها نیست گفت: با افزایش تعداد جمعیت شهر‌ها و خودروها، نیاز‌ها افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در همدان پایگاه ۱۱ شهری در جورقان راه اندازی شود، به دنبال راه اندازی دو پایگاه شهری دیگر در این شهرستان هستیم که باید مقدمات را فراهم کرد گفت: برای سال آینده راه اندازی ۶ پایگاه در استان درخواست شده که منوط به مصوبه وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.