سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود پتانسیل گردشگری آبی در استان، گفت : سنقر و کلیایی قطب گردشگری آبی کرمانشاه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه با وجود ۲ سد جامیشان و سلیمانشاه در شهرستان سنقر و کلیایی به قطب گردشگری آبی استان تبدیل می‌شود.

او گفت : با توجه به اینکه ۲ سد جامیشان و سلیمانشاه منبع تأمین آب آشامیدنی نیستند می‌توانیم گردشگری و ورزش‌های آبی را در اطراف آن‌ها توسعه دهیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری دیگر در این شهرستان، افزود: سراب‌های متعددی در شهرستان سنقر و کلیایی وجود دارد که از پتانسیل‌های خوبی به خصوص گردشگری آبی برخوردار هستند.

گوهری با تاکید بر اینکه ارتقا معیشت و اشتغال در حوزه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: قطب سازی و برند سازی شهرستان‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آن‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم.

او با اشاره به اینکه شهرستان‌های کرمانشاه، نودشه و سنقر و کلیایی دارای بافت مصوب تاریخی هستند، تاکید کرد: بافت تاریخی و فرهنگ‌های آئینی از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان سنقر و کلیایی هستند.

ضرورت نقش آفرینی شکارگاه خسرو پرویز در فضای شهری

جبار گوهری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : با توجه به قرار گرفتن شکارگاه خسرو پرویز در داخل شهر کرمانشاه و وسعت زیاد آن، ضرورت دارد در فضای شهری نقش آفرینی بیشتری داشته باشد لذا ساماندهی حاشیه این مجموعه برای حفاظت از اثر، جلوگیری از تعرض به مجموعه و زیباسازی بصری انجام می‌شود.

او گفت : هر جا نقش و جایگاه مردم در کنار آثار تاریخی بیشتر ملموس بوده و زندگی در آن جریان داشته به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی نیز کمک شایانی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.