معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: با توجه به تاثیر چشمگیر واکسیناسیون بر روند شیوع بیماری کرونا بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: نظارت روزانه واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان گام اصلی وزارت آموزش و پرورش، مرکزبهداشت ودرمان برای بازگشایی مدارس بوده که در استان به خوبی اجرا شده است.

او با اشاره به تاثیر چشمگیر واکسیناسیون بر روند شیوع بیماری و ثبت تزریق واکسن بیش از ۹۵ درصد از فرهنگیان استان، افزود: در حال حاضر باتوجه به بازرسی و نظارت‌های روزانه از نحوه اجرای الزامات بهداشتی از طریق مدیران مدارس و وجود سامانه LTMS در راستای ثبت آمار دقیق دانش‌آموزان و فرهنگیان مبتلا به کرونا، تاکنون مدرسه‌ای در استان بحرانی نشده و دانش‌آموزی به دلیل حضور در کلاس درس به کووید-۱۹ مبتلا نشده است.

جعفری در زمینه سامانه LTMS نیز افزود: در این سامانه مدیران مدارس موظف به ثبت نام کارکنان، معلمان و دانش‌آموزانی هستند که تست کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده؛ این آمار و اسامی مستقیما به وزارت بهداشت و درمان ارسال می‌شود.

جعفری با اشاره به ایکه رعایت بهداشت فردی و گروهی و فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین رکن فعالیت مدارس است، یادآور شد: خوشبتانه استان همدان توانست با نصب تهویه مناسب و فن‌های استاندارد در بیش از ۲۵۰۰ کلاس درس باتوجه به مدت زمان اندک بازگشایی مدارس، در کشور رتبه و جایگاه خوبی را کسب کند.

او ادامه داد: درحال حاضر تعداد اندکی از کلاس‌های درس از تهویه مناسب برخوردار نیستند که در شورای مربوطه نام تمامی آن‌ها اعلام و اقدامات مربوطه برای خرید و نصب نیز انجام شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به بازگشایی آرام و تدریجی مدارس از اول مهر یادآور شد: ابتدای مهرماه تنها مدارس عشایر و روستایی کم جمعیت اجازه بازگشایی را پیداکردند این درحالیست که هم‌اکنون با وجود ۵ شهرستان آبی در استان، سایر مدارس نیز بازگشایی شده و خوشبختانه اخبار منفی و ناراحت کننده‌ای در زمینه سلامت دانش‌آموزان به گوش نرسیده است.

جعفری در خصوص عدم برنامه ریزی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال نیز تاکید کرد: اجرای الزامات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های موجود تنها راه حل محافظت از این دسته دانش‌آموزان است.

او گفت: تعداد اندکی از دانش‌آموزان به کرونا مبتلا شده اند که با تحقیقات انجام شده معلوم شد این افراد ازاعضای خانواده خود به بیماری مبتلا شدند.


انتهای پیام/م

برچسب ها: واکسن ، دانش اموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.