از ابتدای امسال تاکنون، ۵ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری استخراج شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است که ارزش این تولیدات بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان است.

او افزود: این مقدار مواد معدنی از ۱۲۱ معدن فعال استان در شهرستان‌های ۱۰ گانه با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال استخراج شده است.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: استخراج مواد معدنی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن استان است.

رستمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزار و ۶۲ نفر در معادن این استان فعالیت می‌کنند گفت: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر‌های شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

او با اشاره به ارسال بخشی ازمواد معدنی برای فرآوری به دیگر مناطق کشور افزود: بهره گیری از توان بخش خصوصی برای راه اندازی واحد‌های فرآوری در این استان از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری است.

رستمی همچنین به صدور دو پروانه بهره برداری جدید معدن در این استان اشاره و اضافه کرد: در این مدت سه پروانه اکتشاف و دو گواهی کشف معدن صادر شده است.

او ادامه داد: تاکنون سه پهنه معدنی در استان تعریف شده که درحال تکمیل اطلاعات هستند و در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روی، خاک نسوز، طلا و سرب وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شهرستان کوهرنگ با توجه به نزدیکی و هم جواری با سه استان لرستان و خوزستان و مرکز کشور و سواحل و بنادر جنوب و نزدیکی به منابع انرژی و جمعیتی و داشتن منابع آب فراوان و سرچشمه سه رود مهم کارون و زاینده رود و دز و با توجه به طرح آمایش سرزمین میتواند صاحب و دارای شهرکهای بزرگ تولید و صنعتی و انواع و اقسام کارخانجات ریز و درشت و سرازیر شدن سرمایه گزاری ها به سمت این شهرستان شوند.
در زمینه ذخیره سازی و انبار و سردخانه و سیلو و کشتارگاه ،کارخانجات تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی و حفاری و تونل ،کارخانجات لوازم خانگی و الکترونیک ،کارخانجات تولید تراکتور و کمباین و یا خودروسازی،داروسازی ها و کشت و صنعت ها و مواد غذایی میتواند ظرفیت و استعداد داشته باشد و از لحاظ پدافند غیرعامل هم همانند سدی بلند و استوار و محکم و چون رشته کوههای بلند و سترگ و سر به فلک کشیده اش ،در بی نیازی استان و کشور عزیزمان شود.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۹:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تولید ماشین آلات معدن و حفر تونل و ماشین آلات صنعتی در این استان کوهستانی و بام ایران مورد نیاز این استان است.
آخرین اخبار