حدود ۴۷ هزار نفر به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در استان همدان ثبت نام کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با تصمیم شورای ملی مسکن، نام نویسی در این طرح تا پایان آذر تمدید شده و متقاضیان مسکن در استان همدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست خود را ثبت کنند.

او اظهار داشت: طرح الحاق ۶۸۵ هکتار زمین به حریم شهر همدان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و همه واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز در این اراضی ساخته می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد متقاضیان جدای از ثبت نام کنندگان طرح «اقدام ملی و تولید مسکن» هستند، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، ۸۰ درصد اعتبار ساخت این واحد‌ها از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان تامین می‌شود.

او بیان کرد: در شهر همدان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، در دیگر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحد‌های روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک‌های میانی ۹ درصد و دهک‌های بالا نیز ۱۲ درصد است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.