یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیق و موثقی در خصوص سویه جدید "اُمیکرون" در دست نیست، گفت : فعلا نمی‌توان قضاوت درستی در خصوص بیماری زایی و مرگ آفرینی این ویروس داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا جانبخش متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شیوع سویه جدید "اُمیکرون" از آفریقای جنوبی گفت : این سویه جدید اخیرا در برخی کشور‌های اروپایی از جمله بلژیک، انگلیس و آلمان هم شناسایی شده است.

او گفت : آنطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده حدود ۳۰ تغییر در پروتئین اصلی ویروس که عامل چسبندگی به سلول‌های بدن انسان است ایجاد شده، اما هنوز در خصوص اینکه این تغییرات چه تاثیری بر میزان بیماری زایی ویروس می‌تواند داشته باشد صحبتی به میان نیامده است.

او افزود: سازمان بهداشت جهانی درخصوص این ویروس هشدار داده تا همه نسبت به خطرات احتمالی آن آگاه باشند، اما هنوز قطعیتی در خصوص افزایش بیماری زایی و مرگ آفرینی این ویروس وجود ندارد.

جانبخش افزود: هنوز موارد بیماری در کشور‌هایی که "اُمیکرون" در آن‌ها مشاهده شده تغییر چندانی نداشته، بنابراین نمی‌توان قضاوتی در خصوص شیوع سریع این ویروس داشت.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص کاهش اثرات واکسن در مقابله این سویه جدید گفت: در این رابطه هم هنوز قطعیتی وجود ندارد و برخی عنوان کرده اند که تزریق سه دوز واکسن می‌تواند مقابله موثری در برابر آن داشته باشد.

جانبخش افزود: در هر صورت باید همه برای خطرات احتمالی این ویروس آماده باشیم و از همه مهمتر بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و از طرفی تزریق واکسن است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.