بیش از 3 هزار پزشک عمومی کار طبابت نمی کنند

در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک عمومی در مشهد کار طبابت نمی‌کنند و در حرفه دیگری فعالیت می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود زحمتکش مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد گفت: آمار پزشکان عمومی در مشهد بیش از پنج هزار نفر است که اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر پروانه طبابت گرفته‌اند و از این تعداد فقط ۹۰۰ نفر مطب دارند و بقیه در درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: بسیاری از پزشکان عمومی در مشهد توانایی تاسیس مطب را ندارند چرا که مطب داری در شرایط کنونی مقرون به صرفه نیست.

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد ادامه داد: برخی از پزشکان عمومی با وجود هفت سال تحصیل در رشته پزشکی یا به کار‌های دیگری روی می‌آورند و یا کشور را با هدف داشتن زندگی بهتر در جای دیگری ترک می‌کنند.

زحمتکش با اشاره به چهار برابر شدن مهاجرت پزشکان کشورمان در یک سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: تعداد پزشکانی که در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ کشور را ترک کرده‌اند بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر گزارش شده است در حالی که تنها طی یک سال اخیر سه هزار پزشک به کشور‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند.

او تصریح کرد: باید چاره اندیشی کرد که چرا پزشک ما اعم از عمومی و تخصص حتی در سنین ۵۰ و ۶۰ سالگی مجبور می‌شود کشورش را با همه تعلقات ترک کرده و به جایی مهاجرت می‌کند که حتی مدرکش را قبول ندارند و باید به حرفه دیگری بپردازد و پایین بودن تعرفه‌های پزشکی شاید کوچکترین علت این پدیده باشد و چرایی پدیده مهاجرت پزشکان باید بررسی و چاره‌اندیشی اساسی شود.

بررسی ۳۵ پرونده شهدای سلامت در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: ۳۵ پرونده شهدای سلامت درمناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی تشکیل شده است که ۱۸ پرونده به نتیجه رسیده است.

زحمتکش اظهار کرد: از این تعداد ۶ نفر از آن‌ها پزشک اعم از متخصص و عمومی بوده‌اند و بقیه نیز در سایر گروه‌های پزشکی مانند پرستار، داروساز، دندانپزشک و بینایی سنجی فعال بوده اند که جان خود را در حین خدمت به مردم به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

او افزود: ۱۷ پرونده شهدای سلامت از خراسان رضوی اکنون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است و باید به اثبات برسد که از این تعداد ۶ نفر پزشک هستند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار