به گفته یکی از مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان حمله‌های سایبری همیشه وجود دارد، اما در بستر شاد تا امروز مورد خاصی نبوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ‌حمیدرضا خردمند رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  در خصوص اخبار منتشر رسانه‌ها در مورد هک شدن برنامه شاد، گفت: در استان اصفهان گزارشی از سوی معلمان و فرهنگیان در این مورد نداشتیم و با پیگیری‌هایی که از وزارت آموزش و پرورش هم داشتیم، در حال حاضر مطابق آخرین گزارش‌ها موردی نبوده است.

وی افزود: در فضای مجازی حمله‌های سایبری همیشه وجود دارد، اما در بستر شاد تا امروز مورد خاصی نبوده و تدریس فرهنگیان در مدراس ابتدایی امروز هم در شبکه شاد مانند قبل ادامه داشته است.

کانال های غیراخلاقی سال گذشته پاک شدند

رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال گذشته همزمان با راه‌اندازی شبکه شاد، کانال‌های غیراخلاقی هم به وجود آمد که همه این کانال‌ها را پاک شد و دسترسی‌ها تنها برای افرادی خاص در حوزه فناوری فراهم شد؛ قسمت فناوری مناطق این کار را با شرایط خاصی انجام می‌دهد و اتفاق دیگری در این بخش مشاهده نشده است.

خردمند تصریح کرد: در حال حاضر کانال‌های زیادی را ایجاد کرده‌ایم و تا به امروز هیچ مشکلی نبوده است و معلمان روند تدریس در این بستر را برای دانش‌آموزان ادامه داده‌اند.

وی در مورد تمهیدات برای بستن کانال‌های غیراخلاقی در فضای مجازی، گفت: قبلاً به وزارت آموزش و پرورش این مورد اعلام شده است و دسترسی ایجاد کانال در استان اصفهان در هر منطقه‌ای به یک فرد داده شده است و در اداره کل آموزش و پرورش استان نیز تنها واحد فناوری می‌تواند ایجاد کانال کند. یک فرم تعهدنامه اخلاقی هم برای این مورد گرفته شده است و هر سازمان یا اداره‌ای که نیازمند کانال باشد از این طریق اقدام می‌کند.

رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در هر منطقه‌ای یک نفر مسئول باز کردن یک کانال است و برای همکاران فناوری مناطق این تعهدنامه ارسال شده است، آن‌ها هم معمولاً این تعهد را از همکاران خود می‌گیرند و مشکلی در این بخش ندارند، تدریس در شبکه شاد همچنان ادامه دارد و معلمان ابتدایی مشکلی نداشته‌اند.

خردمند گفت: در فضای مجازی عده‌ای سودجو هستندکه می‌خواهند ال ام اس های ( LMS) خود را به آموزش و پرورش تحمیل کنند و تاکید دارند که پلتفرم شاد مناسب نیست و برنامه های دیگری را پیشنهاد می‌دهند؛ همین افراد آموزش و پرورش را برای رسیدن به خواسته‌های خود دچار مشکل می‌کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.