شهردار کاشان از فعالیت فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان از دی ماه با برقراری پروازها پس از ۲۲ ماه توقف خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن بخشنده امنیه شهردار کاشان با اشاره به توقف ۲۲ ماهه پرواز‌های فرودگاه کاشان بزرگ ناشی از شیوع کرونا و نیز مشکلات زیرساختی و ناوبری گفت: پرواز‌های فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان با آمادگی شرایط و همچنین سرمایه گذاری شهرداری کاشان به صورت ۲ روز در هفته به مقصد مشهد مقدس دوباره انجام می‌گیرد.

وی گفت: قرارداد از سرگیری پرواز‌های فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان با شرکت هواپیمایی معراج و از نوع ایمن، مدرن و پیشرفته با هواپیمای ایرباس شده است.

به گفته وی شرکت هواپیمایی معراج که پرواز‌های VIP آشیانه جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی کشور محسوب می‌شود.

شهردار کاشان، فرودگاه این شهرستان را زیرساختی فرامنطقه‌ای و متعلق به ۱۸ شهر همجوار از جمله کلانشهر قم دانست و گفت: برقراری پرواز‌های فرودگاه کاشان می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی و گردشگری برای خطه سیلک، موجب افزایش مسیر‌های پروازی به مقصد‌های گوناگون نظیر قشم، کیش، شیراز و اهواز از مبدأ فرودگاه کاشان شود.

بخشنده امنیه گفت: همچنین با پی‌گیری‌های صورت گرفته فرودگاه کاشان در زمره فرودگاه‌های مرز هوایی کشور قرار گرفته تا مردم دارالمومنین بتوانند برقراری پرواز‌ها به عتبات عالیات از مبدأ این فرودگاهی را داشته باشند.
طرح فرودگاه کاشان پیش‌تر در سال ۷۴ راه اندازی شده بود که پس از ۲ دهه وقفه در نهایت شهرداری به عنوان بهره بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن وارد عمل شد.

پرواز‌های این فرودگاه از خرداد ۱۳۹۵ آغاز و از اردیبهشت ۹۷ متوقف شد. این فرودگاه در زمینی با وسعت نزدیک به ۸۰۰ هکتار در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال استان اصفهان واقع است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خبر خوب و امیدبخشی بود هم برای مردم کاشان و هم ۱۲ شهر منطقه فرهنگی آن و هم شهرهای همجواری مثل قم