نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم پرداخت فوق العاده ویژه نیرو‌های مسلح و بازنشستگان انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یک‌شنبه ۱۴ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه ششم ماده (۱۱۲) برای مناطق جنگی فوق العاده‌ای معین شده است که باید در اختیار کارکنان دستگاه‌های جرایی در مناطق جنگی قرار بگیرد. دولت وقت برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی این امر را عملیاتی کرد و از بالاترین مقام اجرایی مانند فرماندار، استاندار، بخش دار و مدیران کل تا پایین‌ترین سطح سازمانی از این فوق العاده برخوردار شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: اما متاسفانه در دولت تبعیض با گذشت ۵ سال از اجرای قانون مذکور در مورد دو قشر اجرایی نکردند، اولین قشر نیرو‌های مسلح است، همه نیرو‌های مسلح ۵ سال است که تحت ظلم قرار گرفته اند. از نیرو‌های هوایی و زمینی تا سپاه و ارتش و نیروی انتظامی؛ دولت برای همه دستگاه‌ها اجرایی کرد جز این افراد! که ظلمی آشکار است. وزیر دفاع در همین تریبون مجلس و جلوی نمایندگان مجلس حاضر شده و در پاسخ به سوال بنده گفت، حق با شما بوده و دولت باید این کار را انجام دهد. اما انجام نداند.

به گفته ی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، دو سال گذشته خدمت رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار باقری رسیده و از ایشان دستور کتبی گرفتم، اما هنوز انجام ندادند. در بیت مقام معظم رهبری در حضور وزیر دفاع و سردار باقری، این موضوع را مطرح کردم و آن‌ها هم پذیرفتند که باید انجام شود، اما انجام نشد. نیروی‌های نظامی نمی‌توانند جلوی مجلس تحصن کرده و یا به نمایندگان پیامک ارسال کنند، حق آن‌ها ضایع شده و مجلس باید محکم پای قانونی که تصویب می‌کند، بیاستد. این تبعیض قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس می گوید: قشر دومی که قانون برای آن‌ها اجرایی نشد، بازنشستگان بودند، علی رغم اینکه دولت بهانه تراشی کرد و مجلس استفساریه را به تصویب رسانده و به تایید شورای نگهبان نیز رسید و حدود یک سال از ابلاغ آن می‎‌گذرد، اما اجرایی نشد. افرادی که حیف و میل‌های آنچنانی انجام داده و پرونده‌های کرسنت و ... را با هزاران میلیارد تومان ضرر برای کشور به ارث گذاشتند فوق العاده جنگی به کسانی که در ۵۰ درجه گرما در مرز‌های ما خدمت کرده و هم اکنون در سرمای سخت آذربایجان، کردستان و کرمانشاه حضور دارند، پرداخت نمی‌کنند.

 من از محضر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل نیرو‌های مسلح، خواهشمندم برای صیانت از حقوق این اقشار حتما به ستاد کل نیرو‌های مسلح دستور دهند. یک نفر در ستاد کل مانع است که به آن‌ها نیز گفتم که اگر امنای ستادی از این حق برخودار بودند همان روز اجرایی می‌شد، اما به دلیل اینکه مرزنشین‌ها و مناطق جنگی باید از آن‌ها برخوردار شوند، افرادی که در ستاد‌های مرکزی ذی نفع نبوده به دنبال اجرای آن نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
حقوق فوق العاده برا چی مگه جنگه ؟؟
آخرین اخبار