مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از فردا تیم‌های سیار اهدای خون به شهر‌های استان اعزام می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در همدان کمبودی بابت فرآورده‌های خونی نداریم گفت: ذخایر فرآورده‌های خونی در استان هیچگاه کمتر از پنج لیتر نبوده است هرچند مصرف هم اگر بالا بود کمبودی نداشتیم.

او با بیان اینکه از فردا اعزام تیم‌های سیار اهدای خون به شهرستان‌های استان آغاز می‌شود عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا دو سالی است تیم‌های سیار فعالیتی نداشتند، اما مجدد کار خود را شروع کردند و فردا به شهر نهاوند اعزام می شوند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه فصل سرماست و ممکن است تعداد مراجعه‌کنندگان کاهش یابد، امیدواریم با همکاری مردم و در این فصل هم با کمبود اهدای خون مواجه نشویم.

محمدی با بیان اینکه همدان همچنان خون اهدایی مازاد بر نیاز استان برای درمان بیمان به استان‌های دارای کمبود خون، فرآورده‌های خونی مورد نیاز  ارسال می شود گفت: روز گذشته ۲۱۰ واحد خون به تهران ارسال کردیم و از ابتدای سال تاکنون نیز ۳ هزار واحد یه سایر استان ها ارسال شده است.

او با بیان اینکه خون‌های ارسالی از استان همدان به تهران فرستاده و از آنجا به سایر استان‌های نیازمند ارسال می شود گفت: استان‌های تهران، خوزستان، گیلان و سیستان و بلوچستان بیشترین نیاز را به خون و  فرآورده‌های خونی  دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار