کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت گفت: در زندگی پر از هیاهو، مدرن و تکنولوژی امروزه اضطراب جزئی از زندگی روزمره شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مریم مسکین کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت گفت: در زندگی پر از هیاهو، مدرن و تکنولوژی امروزه اضطراب جزئی از زندگی روزمره شده است و از آن گریزی نیست، فقط باید یاد بگیریم که آن را کنترل و مدیریت کنیم.

او در ادامه بیان داشت: اضطراب دائمی و شدید باعث ضعیف شدن بدن می‌شود و آنگونه نیست که فکر کنیم اضطراب فقط ذهن و روح رو درگیر کنه بلکه می‌تواند به جسم ما هم آسیب برساند.

مسکین افزود: بستگی به شدت اضطرابی که تجربه می‌کنیم مشکلات و بیماری‌هایی از جمله سردرد، کمردرد، اختلال در خواب، ناراحتی‌های گوارشی و در صورت طولانی و مزمن شدن به بیماری‌های، چون بیماری‌های قلبی افسردگی فشار خون و گستره وسیعی از بیماری‌های ایجاد می‌شود.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت تصریح کرد: اضطراب انواع مختلف دارد و بر بخش‌های مختلفی از جسم و روان ما رو می‌تواند تاثیر گذار باشد.

این کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت و مشاور خانواده ادامه داد: کنترل و مدیریت اضطراب ممکن است سخت به نظر آید، اما با راه حل‌های ساده می‌شود اضطراب رو کنترل کرد. یکی از این روش‌ها ورزش کردن است که باعث می‌شود ما بتوانیم اضطراب را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

مسکین گفت: ورزش کردن باعث به حرکت افتادن عضلات، جریان خون بهتر می‌شود و اکسیژن بیشتری جذب خون خواهد شد و  ورزش‌هایی که تحرک بیشتری دارند به دلیل اینکه ذهن و بدن را بیشتر درگیر می‌کنند در کاهش و درمان استرس و اضطراب اثرگذارتر هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.