معاون برنامه‌ ریزی و مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ مدرسه کانکسی با جمعیت بیش از ۱۵ دانش‌آموز در استان برچیده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی رستخیز معاون برنامه‌ ریزی و مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای پیگیری مصوبه سفر رئیس جمهور و دستور سرپرست وزارت آموزش وپرورش و معاون عمرانی نوسازی مدارس کشور تعداد ۳۶ مدرسه کانکسی برچیده و ۷۴ کلاس درس استاندارد جایگزین آنان می شود.

او با اشاره به اینکه این طرح ها هم اکنون در حال انجام مراحل مناقصه است و به زودی عملیات اجرایی ساخت مدارس مذکور آغاز می شود بیان کرد: برای تحقق این امر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده نیمی از هزینه مورد نیاز ساخت این مدارس از سوی بنیاد برکت تامین می شود.

رستخیز عنوان کرد: ۳۱۳ مدرسه کانکسی در مناطق دور دست و روستایی استان وجود دارد که بررسی های انجام شده نشان می دهد که ۳۶ مورد از این کانکس ها پذیرای کار تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ دانش آموز هستند.

او با اشاره به اهمیت وجود مدارس ایمن و استاندارد برای تعلیم و تربیت نسل آینده تاکید کرد: تلاش می شود که این مدارس در کمترین زمان ممکن احداث و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شود.

بیش از ۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.