مدیر جهاد کشاورزی آمل از رتبه اول این شهرستان در تولید ماهیان سرد آبی در مازندران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه از ۲۲۰ واحد فعال پرورش ماهی  در شهرستان آمل بیش از ۵ هزار تن ماهی قزل آلا و حدود یک هزار تن ماهی گرم آبی و خاویاری تولید می‌شود، گفت: این شهرستان رتبه اول استان را در تولید ماهیان سرد آبی دارا است.

او گفت:با توجه به اهمیت پرو تئین حیوانی بخصوص پرو تئین گوشت سفید در تغذیه انسان لزوم توجه به این بخش غذا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، بنابراین تکثیر و پرورش انواع ماهیان در آب‌های داخلی و بهره گیری از آب‌های زیر زمینی یک امر مهم و جدی تلقی می‌شود.

عقیلی رییس اداره شیلات شهرستان آمل گفت: به لحاظ وجود رودخانه هراز، چشمه‌ها و سر چشمه‌های حوزه آبریز در منطقه لاریجان و در مناطق دشت با استفاده از منابع آبی آببندان‌ها دارای ظرفیت بسیار مناسب و مستعد آبزی پروری بوده که در این راستا با تولید انواع آبزیان پرورشی فعال می‌باشد.

او گفت: سالانه بیش از ۶ هزار تن تولید از مزارع پرورش ماهی حوزه این شهرستان تولید و به بازار مصرف در داخل استان و به بازار تهران عرضه می‌شود.

عقیلی گفت: ما تلاشمان برای حفظ ظرفیت موجود و در کنار آن توسعه کمی با ایجاد مزارع جدید از ظرفیت‌های موجود شهرستان در دستور کار شیلات است.

رییس شیلات آمل گفت: ۱۱ طرح در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در این شهرستان در حال اجرا است که ۷۰ میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار