معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از ارکان حوزه سلامت مشارکت‌های مردمی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت با محوریت شعار مشارکت همه جانبه جامعه کلید طلایی کنترل همه گیری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی با مشارکت مردم شکل گرفت و امیدوارم با حضور خودمان در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی خوبی داشته باشیم.

او ادامه داد: یکی از ارکان حوزه سلامت مشارکت‌های مردمی است. همدلی و مشارکت مردم در جریان شیوع بیماری کرونا بعد از دوران جنگ منحصر به فرد است. امروزه ما نیازمند بیش از قبل همدلی و مشارکت بین مردم و داوطلبان سلامت هستیم.

حیدری بیان کرد: ما باید به شکل تخصصی‌تر مطالب مناسب مردم در حوزه سلامت را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر بدهیم. امید به زندگی دو دهه است که افزایش پیدا کرده و باید کیفیت زندگی را در جامعه ارتقا بدهیم. موضوع جمعیت را باید جدی گرفته تا در آینده مشکلی در خصوص نیروی جوان نداشته باشیم.

علاوه بر تکنولوژی مانند واکسن و دارو نیازمند مشارکت مردم هستیم

حسین ملک افضلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این برنامه اظهار کرد: داوطلبان ما انگیزه شان الهی است و این کار توسط انسان‌های پاک مانند سفیران سلامت انجام می‌شود.

او ادامه داد: داوطلبی در کشور ما یک مفهوم معنوی دارد و اگر این کار توسط انسان‌ها اتفاق بیفتد آن روز‌ها را ایام الهی باید نامگذاری کرد.

ملک افضلی افزود: اهمیت مشارکت مردم با گذشت زمان و به خصوص شیوع بیماری کرونا بیشتر شده است. ما علاوه بر تکنولوژی مانند واکسن و دارو نیازمند مشارکت مردم هستیم. افراد شریک ما در حوزه سلامت هستند.

ملک افضلی بیان کرد: در بحث تکنولوژی فقط دستگاه و تجهیزات نیست بلکه نیروی انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در جریان بیماری کرونا اگر شخص رئیس جمهور ورود پیدا نمی‌کرد این همه توفیقات حاصل نمیشد. سلامت مردم با این همه بیمارستان و تجهیزات جز با مشارکت مردم میسر نمی‌شود.

او افزود: مردم را باید در فرایند مدیریتی قرار بدهیم و این کار به نوعی مشارکت افراد جامعه است وحضور مردم در سیاست گذاری باید ارتقا پیدا کند. سطح سواد مردم بالاست و به همین دلیل به راحتی در بستر مدیریت سلامت می‌توانند حضوری فعال داشته باشند.

ملک افضلی گفت: مشارکت مردم در کار‌ها باید آگاهانه، سازمان یافته و هدفمند باشد. ماباید در حوزه سلامت تسهیل گر کار‌های مردم باشیم. اجتماعی شدن نظام سلامت با مشارکت مردم تقویت می‌شود.

از فرصت داوطلبی برای شکل دهی شخصیت دانش آموزان استفاده می‌شود

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت با محوریت شعار مشارکت همه جانبه جامعه کلید طلایی کنترل همه گیری کرونا اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه فرهنگ ساز است و اهمیت زیادی به موضوع اجتماعی دانش آموزان می‌دهد و در این راه اقدام به ترویج و ارتقای مشارکت در کار‌های مختلف کرده است.

او ادامه داد: دانش آموزان مشارکت زیادی در کار‌های مختلفی دارند و از فرصت داوطلبی برای شکل دهی شخصیت دانش آموزان استفاده می‌شود. مشارکت در امور مختلف باعث تقویت روحیه کار تیمی دانش آموزان می‌شود. سفیران سلامت برنامه‌های خودمراقبتی و سلامت را به خانواده‌های خود منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار