درصد ابتلا به کرونا و همچنین مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان مرکزی سیر نزولی را طی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به سیر نزولی منحنی کرونا ویروس در استان مرکزی از روند کاهش حداقل ۳۰ درصدی مبتلایان خبر داد.

جمالیان با تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تاکید است و با توجه به سویه جدید که از کشور‌های اروپایی و عربی آمده است باید بیشتر دقت کنیم.

او با اشاره به روند واکسیناسیون در استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون ۷۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان مرکزی دز دوم واکسن را دریافت کرده اند، ۹۰ درصد دز اول و ۲۸ هزارو ۵۸۰ نفر هم دز یادآور را تزریق کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هنوز اطلاعات کاملی از سویه جدید کرونا نداریم و بر اساس فرضیات هم نمیتوان اطمینان داشت و حرکت کرد، اما باید دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.

دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم از کاهش ۱۷ درصدی مرگ و میر‌های ناشیاز کرونا و کاهش ۳۸ درصدی بستری‌ها بر اثر این بیماری خبر داد و افزود: وضعیت قابل قبول است، اما نباید عادی انگاری شود.

علیمحمدی افزود: در مقایسه هفته دوم آذر ماه با هفته نخست آذر ماه موارد ابتلا از ۶۹۶ مورد مثبت در هفته نخست به ۵۳۸ مورد در هفته دوم رسیده و کاهش ۲۳ درصدی را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.