مدیر جهاد کشاورزی لالی گفت: دانه روغنی کاملینا نیاز آبی کمتری در مقایسه با سایر دانه‌های روغنی دارد و در برابر خشکی حساسیت کمتر به آفات دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد هزاریان مدیر جهاد کشاورزی لالی گفت: برای اولین در مزارع این شهرستان دانه روغنی کاملینا که نیاز آبی کمتری دارد کشت شد و دانه روغنی کاملینا نیاز آبی کمتری در مقایسه با سایر دانه‌های روغنی دارد و در برابر خشکی و سرمای بهاره حساسیت کمتر به آفات دارد. 

او با بیان اینکه نداشتن حساسیت به ریزش در زمان برداشت از دیگر مزیت‌های کشت گیاه کاملینا است، افزود: در شهرستان لالی ۱۴ هزار هکتار زمین مستعد کشت وجود دارد.

هزاریان بیان داشت: کاملینا یا «کتان‌کش» گیاهی است که کشت آن ظرف سال‌های اخیر به عنوان یک دانه روغنی در ایران آغاز شده است و این گونه گیاهی در خاک‌های شور و اراضی دیم و سنگلاخی و شنی قابلیت کشت بهتری دارد و به طور کلی برای اراضی فقیر و کم آب بسیار مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی لالی تصریح کرد: دانه روغنی کاملینا برای اولین بار در دهستان دشت روستای ططرآباد شهرستان لالی در سطحی معادل ۶ هکتار کشت شد.

کاملینا یک دانه روغنی از خانواده براسیکاسه با نام علمی کاملینا ولگاریت است که روغنی باکیفیت بالا از آن حاصل می‌شود و سرشا از امگا ۳ و ۹ است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.