رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: در صورت اخذ مجوز پنج میلیون دز واکسن نورا تا ماه بهمن به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود.

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: با شیوع واریانت جدید کرونا دانشگاه بقیه الله تمام ظرفیت های تحقیقاتی، درمانی و‌ واکسن را در اختیار مردم قرار خواهد داد. واکسن نورا پیشرفت قابل توجهی داشته است و تسریع کارها باعث شده تا این واکسن زودتر به دست مردم برسد.

او ادامه داد: در حال حاضر گزارش کار آزمایی بالینی فاز دوم واکسن نورا  آماده تقدیم به وزارت بهداشت است و در این مرحله واکسن به ۳۰۰ داوطلب تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیان کرد: در فاز بعدی مطالعه واکسن نورا به صورت بوستر به ده هزار نفر تلقیح خواهد شد‌. ورود این واکسن  برای تزریق به مردم بستگی به تصمیمات وزارت بهداشت دارد.

ابوالقاسمی بیان کرد: به محض دریافت مجوزهای لازم ما قادر خواهیم بود تا ماه بهمن؛ حدود پنج میلیون دز واکسن را تحویل وزارت بهداشت بدهیم و پیش بینی می شود که در سال آینده بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون دز واکسن تولید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص واریانت ٱمیکرون در دست نیست اما به طور کلی واکسن ما در برابر جهش مختلف مانند دلتا کرونا موثر و اثر بخش بوده است.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار