عربستان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عربستان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک با تکرار ادعا‌های پیشین خود، از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه مشترک ادعا شده است: نگرانی شدیدی در خصوص توسعه برنامه هسته‌ای ایران و نیز نبود شفافیت با آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد.

در بیانیه مشترک عربستان و فرانسه همچنین بر حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه حلی سیاسی در یمن طبق ابتکارعمل کشور‌های خلیج فارس تأکید شد. در این بیانیه همچنین آمده است: توافقی بر ایجاد سازو کاری مشترک به منظور کمک رسانی بشردوستانه برای کاهش درد و رنج ملت لبنان صورت پذیرفته است.


بیشتر بخوانید: پاریس و ریاض از مردم لبنان حمایت می‌کنند!


در بیانیه مشترک عربستان و فرانسه، همچنین بر ضرورت انجام اصلاحات همه جانبه و مقابله با فساد و نیز نظارت بر مرز‌ها در لبنان تأکید شده است. در این بیانیه آمده است: ضرورت دارد تا سلاح در لبنان تنها در دستان سازمان‌های دولتی قانونی باشد. ضرورت دارد تا لبنان رهاورد اقدامات تروریستی که امنیت و ثبات منطقه را بر هم می‌زند، قرارنگیرد.

گفتنی است پیش از این نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در ادامه اتهام پراکنی سران غربی علیه ایران در سفر خود به عربستان گفته بود: نگرانی‌های عربستان درباره توان ایران در دستیابی به سلاح اتمی مشروع است.

وی همچنین مدعی شده بود: حل پرونده هسته‌ای ایران بدون رسیدگی به ثبات منطقه انجام نمی‌شود.

عربستان سومین کشوری است که مکرون در سفر دوره‌ای خود به غرب آسیا بعد از امارات و قطر به آن سفر کرده است. پیش ازاین مکرون ادعا کرده بود برای حل کردن بحران پیش آمده میان عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس با لبنان به این کشور‌ها سفر کرده، اما بعد از سفر او به کشور‌ها قرارداد‌های نظامی بزرگی مانند قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری با امارات بسته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
وقتی تحریم میکنین بایدم نگران تبعاتش باشین
آخرین اخبار