معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مشکل آب در بسیاری از استان‌ها وجود دارد باید تصمیمات درستی برای آن اتخاذ شود، مردم هم در جریان باشند و مشکلات چندین ساله را از این دولت نخواهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان دویست و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان ۱۳ آذر ماه با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این جلسه از آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی در کشور نام برد و گفت: هر چند مسئله اول کشور سلامت و اقتصاد است، اما معنای آن نادیده گرفتن فرهنگ نیست.

او با اشاره به تغییراتی که رهبر معظم انقلاب در اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رقم زده‌اند اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان گسترده‌ترین و فعال‌ترین جلسه اقماری شورای انقلاب فرهنگی است.

معاون رئیس جمهور گفت: فرهنگ ارتقای بهره‌وری، عدالت‌خواهی، صرفه‌جویی از نکاتی است که باید برای آن فرهنگ‌سازی کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه سند تحول باید مورد پذیرش و اقبال نخبگان، اساتید، روحانیون و فعالان اثرگذار قرار گیرد، ابراز داشت: اگر از فرهنگ ایثار و فداکاری و جهاد و شهادت سخن می‌گوییم نیاز به کار دارد.

او تصریح کرد: مکتب سردار دلها، یعنی همه در این مسئله سهیم شوند و فرهنگ آن به معنای جامع و کامل در همه ابعاد گسترده شود.

معاون رئیس جمهور از تدوین نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی با جنبه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: محور‌های این نقشه شفاف‌سازی، مدیریت تعارض منافع، نظارت همگانی، متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات دولت، شایسته‌گزینی است.

حسینی اظهار داشت: گام‌های بلندی برداشته شده است، منابع ارزی و فروش نفت ما بهتر شده است، خط ترانزیت ترکمنستان به آذربایجان تبعات مختلف امنیتی و سیاسی و اجتماعی دارد، اما می‌تواند برای کشور مفید باشد.

او بیان کرد: در حوزه‌های گوناگون کار‌هایی در حال انجام است جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، شورای آموزش و پرورش همه تشکیل می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر مشکل آب را در بسیاری از استان‌ها داریم باید محوریتی در مرکز کشور باشد و کار شود، تصمیمات درستی اتخاذ شود و مردم هم در جریان باشند که نخواهند مشکلات چندین ساله را از این دولت بخواهند.

او گفت: راه‌های مختلف تامین آب هم در حال بررسی است و امیدوارانه کار‌ها را دنبال کنیم و خداوند هم عنایت می‌فرماید.

حسینی اظهار داشت: چشم جهانیان به ایران است، اگر ما از جهات اقتصادی، نظامی، امنیتی و علمی پیشرفته باشیم کشور‌های دیگر هم مباهات و افتخار می‌کنند.

جلسه شورای فرهنگ عمومی

 مصوبات شورای فرهنگ عمومی به شکل اخلاقی و توصیه‌ای باقی مانده است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه تاکید کرد که استان کرمان به واسطه زادگاه و مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باید به عنوان پایگاه مقاومت اسلامی معرفی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی همچنین بیان کرد: رصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور نشان می‌دهد که خیلی با خروجی‌ها همخوانی وجود ندارد و این مسئله نیازمند بازنگری است.

او  گفت: مصوبات بیشتر به شکل اخلاقی و توصیه‌ای باقی مانده و جای ضمانت اجرایی قوی و عملیاتی برای آن‌ها خالی است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ثبت و ضبط استان کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی در حوزه شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد و گفت: روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز مخصوص و کرمان به عنوان پایخت مقاومت اسلامی رقم زده شود.

او افزود: برنامه‌های بسیار مهمی در عرصه فرهنگی می‌تواند از کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی در راستای ترویج و تزریق در فرهنگ ایثار و شهادت جامعه تعریف شود.

پورابراهیمی از تغییرات و اصلاح ساختار اقتصادی کشور در دولت خبر داد و گفت: توافق ما با دولت برای اصلاح ساختار بودجه، حذف ردیف‌های بودجه‌ای فاقد تاثیر است و بودجه باید برنامه‌محور باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: تا زمان تصویب نهایی بودجه در مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های محتوایی شورای فرهنگ عمومی آماده شود و با تغییراتی که در حوزه بودجه برای سال ۱۴۰۱ در حال انجام است، برنامه‌ها را از استان کرمان شروع کنیم.

 در این جلسه سند راهبردی گسترش فعالیت‌های قرآنی استان و سامانه شناسایی، رصد و هدایت هوشمند فعالیت‌های قرآنی استان کرمان در این نشست رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار