مدیر کل توانبخشی هلال احمر کشور در مشهد گفت: تولیدات ویلچر در ایران با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد، در حالیکه ویلچر استاندارد عالی در کشور برای معلولان مختلف نداریم.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، ایمان پیشگاهی مدیر کل توانبخشی جمعیت هلال احمر امروز در آیین اختتامیه دوره بین المللی تجویز، کار و طراحی، تعمیر و نگهداری ویلچر در مشهد گفت: در حال حاضر در پروژه‌ای ویژه با معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور تعدادی شرکت دانش بنیان درحال تولید ویلچر متناسب با معلولان مختلف و نیز برخی محصولات مانند دست الکترونیک هستیم.

وی گفت: در سال ۲۰۱۴ سازمان بهداشت جهانی برنامه برای گسترش خدمات توانبخشی تدوین کرد و نظام سلامت کشور ما که در راس آن وزارت بهداشت، درمان و توانبخشی است، درصدد برنامه کشوری توانبخشی برای بهینه سازی و ارتقای خدمات توانبخشی برآمده است.

مدیر کل توانبخشی هلال احمر کشور با بیان اینکه بخش مهم و عنصر موثر در توانبخشی کشور هلال احمر است، گفت: بنیانگذار توانبخشی در کشور ایران هلال احمر بوده که از سال ۱۳۴۰ تاکنون همچنان درخدمت مردم است.

وی گفت: درحال حدود ۲۰۰ واحد توانبخشی در کشور داریم که در رشته‌های مختلف خدمت میکنند و در این میان، مراکز توانبخشی هلال احمر، گسترده ترین، جامعترین و پیشرفته‌ترین مراکز توانبخشی در کشور است.

پیشگاهی گفت: پایه خدمات توانبخشی تخصصی جمهوری اسلامی هلال احمر است که در حال گسترش است.

نوآوری در توانبخشی

همچنین سیدآرش سیدصالحی سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این آیین گفت: مرکز توانبخشی هلال احمر با مدیریت دکتر پیشگاهی هر دوره با نوآوری، توانمندی جدیدی را مطرح کرده و پیشگام و خط شکن در خدمت به مخاطبان بوده است.

وی گفت: تیم توانمندی در واحد تحقیق و توسعه یا Research and Development که گاهی به صورت مخفف R&D هم مورد استفاده قرار می‌گیرد در توانبخشی هلال احمر به نوعی عهده دار طرح‌های تحقیق و توسعه ملی در این زمینه شدند که ثمرات ارزشمندی داشته و برکات بسیاری خواهد داشت.

وی طرح جامع توانبخشی را حاصل سال‌ها کار و تجربه توانبخشی هلال احمر دانست که در دوره‌های آموزشی نیز ارائه و زمینه به کار گیری آن‌ها فراهم می‌شود.


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.