یک مقام مسئول گفت: با راه اندازی سامانه هوشمند سازی امید از نیمه آذر ماه از تردد افراد بدون کارت واکسن یا مبتلا به کرونا جلوگیری می‌شود.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در راستای هوشمند سازی کنترل ویروس کرونا برنامه ریزی برای کنترل هوشمند را با همکاری وزارت کشور انجام داده‌ایم.

او گفت: در خصوص هوشمندسازی در این بخش با وزارت کشور برنامه ریزی کرده‌ایم و مقرر شده تا این وزارت خانه با راه اندازی سامانه امید از تردد افراد مشکوک جلوگیری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: هنوز در این خصوص با وزارت کشور به جمع بندی نرسیده‌ایم، اما مقرر شده از ۱۵ آذرماه از تردد افراد بدون کارت واکسن و یا دارای تست pcr منفی جلوگیری شود.

نفیسی تاکید کرد: این طرح هنوز به تصویب نرسیده و ممکن است تغییراتی در این طرح ایجاد شود.

او گفت: افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهر‌ها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد. شیوه نامه‌های بهداشتی که پیش از این برای شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرایی می‌شد تغییری نکرده، اما هوشمند شده و برای افراد واکسینه نشده و مبتلا اجرایی خواهد شد.

نفیسی گفت: طبق این طرح مقرر شده افراد مبتلا به کرونا باید در قرنطینه بمانند و در صورت سرپیچی در سفر‌های درون شهری و برون شهری جریمه خواهند شد.

او بیان کرد: هنوز درباره مبلغ جریمه این افراد تصمیمی گرفته نشده و ممکن است در ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع رد شود.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط افراد مبتلا به کرونا رصد می‌شوند و اجازه رفتن به سر کار را ندارند و اگر ترددی داشته باشند به معنای ترک غیرقانونی قرنطینه است و جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
طرح خوبیه ولی برای ما نظامیا که واکسن زدیم و توسیستم ثبت نشده تکلیف چیه چطور باید تردد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به تصریح اصل 79 قانون اساسی، سامانه امید باید و باید و باید و باید و باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. کی این محدودیت را در مجلس به تصویب رساندید که می خواهید آن را اجرایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
فقط نظرات مسخره میدند...
ما آخرش کرونا گرفتیم و 20 روز افتادیم خونه امام برا تهیه اقلام منزل مجبور بودیم بریم بیرون...
همه جا هم رفتم دکتر و بیمارستان ...نانوایی...میوه فروشی...مغازه...پوشاکی...و همه جا...چون کسی به دادمون نمیرسه و خودمون مجبور بودیم برا تامین مایحتاج بریم بیرون...80 درصد کرونایی ها هم همینجورن ...
هر وقت دولت تونست برنامه ریزی کنه وقتی فردی کرونا گرفت برا قرنطینه بیان دم خونه بهشون ارزاق بدند مطمعن باشید این روند بیماری کم میشه...
10 میلیون هزینه ما شد تو این 20 روز...
مگه میشد تو خونه موند؟؟؟
دکتر باید رفت مرتب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
چرا می خواهید مردم را مجبور کنید که واکسن بزنند من به شخصه به این واکسن ها شک دارم مسخره است واکسن بزنیم ماسک هم بزنیم فاصله اجتماعی هم داشته باشیم پس معلوم که واکسن فایده نداره تازه طبق گفته خود متخصصانشون کرونا ویروس هست آخه مگه ویروس هم واکسن داره چقدر حرفهاشون ضد ونقیض!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۱:۰۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
فکرکنم مغزتون ازکارافتاده نمیتونید مردم رازندانی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
گرونی و تورم همه مارو خانه نشین کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
یعنی چی اجازه خروج از منزل نمیدید!
من مریض هستم؛ باید مریضیم رو به بهبودی بره تا بتونم واکسن بزنم !
بخاطر بیماریم مجبورم به پزشک مراجعه کنم !!
ی الگوریتم کامپیوتری نمیتونه برای زندگی مردم تصمیم بگیره !
لطف کنید هوش مصنوعی رو جایگزین هوش انسان نکنید !
آخرین اخبار