مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گازسوز از جمله بخاری در منازل از مشترکان خانگی خواست از وسایل گازسوز استاندارد همراه با دودکش مناسب استفاده کرده و به نکات ایمنی نیز توجه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : روزانه ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در کرمانشاه مصرف می‌شود.

او گفت : مصرف گاز در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه در پارسال رشد ۱۵ درصدی داشته است.

او افزود: میزان مصرف روزانه گاز در استان کرمانشاه در حال حاضر ۱۳ میلیون متر مکعب در روز است در حالی که این میزان مصرف در ۱۶ آبان ماه گذشته به ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسیده که با اعمال محدودیت‌ها در بخش صنایع کنترل شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز در استان کرمانشاه اداره گاز محدودیت‌هایی را در مصرف گاز بخش صنعت به ویژه کارخانه سیمان و نیروگاه‌های استان کرمانشاه اعمال کرده است.

شهبازی گفت: به منظور کنترل و نظارت بر مصرف گاز در ادارات سازمان‌ها و ارگان‌های استان کرمانشاه طرح پایش مصرف گاز و کنترل دما بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد به طور روزانه رصد می‌شود.

رعایت نکات ایمنی منجمله در استفاده از وسایل گازسوز

سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : در مرحله اول مشترکان برای حفظ جان و سلامت خود و اعضای خانواده باید نسبت به رعایت نکات ایمنی منجمله استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، استفاده از کلاهک دودکش H در پشت بام و استفاده از شیلنگ و بست استاندارد و مناسب و استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های بسته توجه ویژه داشته باشند.

او گفت : مشترکان با مصرف استاندارد و رعایت الگوی مصرف و استفاده از دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منازل و کم کردن حداقل یک درجه دمای سیستم گرمایشی که ضمن کمک به اقتصاد خانواده و کشور، شرکت گاز استان را در راستای خدمت رسانی پایدار و مطلوب در فصل سرد سال یاری نمایند.

او از مشترکان گاز خانگی خواست با مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف، شرکت گاز استان را در ارائه خدمت رسانی پایدار و مطلوب در فصل سرما یاری نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: مشترکان دارای موتور خانه می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران و ثبت نام از خدمات رایگان این شرکت به منظور بهینه سازی موتورخانه‌های واحد‌های مسکونی از جمله تنظیم دما مشعل، عایق بندی موتورخانه و نصب رسوب گیر بهره‌مند گردند تا با انجام این کار‌ها ۱۰ الی ۱۵ درصد صرفه جویی گاز طبیعی داشته باشند.

شهبازی به تشریح وضعیت گازرسانی در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۹۹.۵ درصد خانوار‌های شهری با گازرسانی به ۲۹ شهر و ۸۵ درصد خانوار‌های روستایی با گازرسانی به هزار و ۷۴۵ روستا به علاوه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۸ شهرک صنعتی و ۷۴ جایگاه سوخت گاز فشرده (سی ان جی) از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

 او گفت: برنامه گازرسانی به ۳۰۰ روستا به علاوه شهر‌های نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله با اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل آن‌ها ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به ۱۰۰ درصد و در بخش روستای به ۹۴ درصد و در مجموع کل استان به ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.