مدیرمسئول انتشارات آریترین گفت: ناشران هم در زمینه توزیع کاغذو هم سیستم اداری انتشار کتاب با مشکل مواجه هستند.

جلال صابری‌نژاد، مدیرمسئول انتشارات آریترین در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رکودی که از ابتدای سال بر بازار نشر حاکم است همچنان ادامه دارد بیان کرد: ناشران هم در زمینه توزیع کاغذو  هم سیستم اداری انتشار کتاب با مشکل مواجه هستند. در شرایط کنونی کاغذی که توزیع می‌شود، در اختیار عده خاصی از ناشران قرار می‌گیرد. به میزان انتشار کتاب هایشان در سال‌های پیش و شمارگان کتاب هایشان در زمینه توزیع کاغذ توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: کاغذ به ناشرانی تعلق می‌گیرد که هم سابقه بیشتری در زمینه چاپ کتاب دارند هم آثار بیشتری منتشر کرده‌اند. این مسئله در ۱۲۲ ناشری که کاغذ را از بازار دریافت کردند، دیده می‌شود. بازار کاغذ به ثبات نیاز دارد اما به دلیل خلاء مدیریتی در این زمینه با مشکل عرضه و تقاضا روبه رو هستیم.

مدیرمسئول انتشارات آریترین با اشاره به اینکه ناشران به دلیل مشکلات دریافت کاغذ در زمینه انتشار کتاب خطر نمی‌کنند، ابراز کرد: ناشران تلاش می‌کنند کتاب هایشان را با شمارگان معدودی منتشر کنند تا انتشار کتاب به یک ثبات برسد. میزان شمارگان کتاب در استان تهران با استان‌های دیگر تفاوت دارد. شمارگان کتاب در استان‌های دیگر به ۱۰۰ تا ۲۰۰ نسخه و در برخی موارد به ۵۰ نسخه هم می‌رسد.

صابری‌نژاد اظهار کرد: میان میزان شمارگان کتاب‌های دانشگاهی با کتاب‌های تاریخی و ادبی تفاوت دارد. این مسئله متاثر از شرایطی است که در بازار نشر وجود دارد. شرایط کاغذ و اجتماع باعث شده است بازار نشر در حالت رکود قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار