استاندار گیلان گفت: شهر‌های زرد گیلان از ۲ شهر به ۴ شهر افزایش یافته و این نتیجه عادی انگاری مردم این استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: شهر‌های زرد در استانمان در هفته گذشته از ۲ شهر به ۴ شهر افزایش یافته که این مساله نشان از عادی انگاری نسبت به رعایت دستورالعمل هاست.

او با اشاره به اینکه هنوز ۲۲ هزار دانش آموز گیلانی واکسن نزده اند، افزود: تاکید بر بارگشایی حضوری مدارس زمانی در اولویت است که تمام شرایط بهداشتی و دستورالعمل‌ها در مدارس رعایت شود، چون هدف ایجاد نشاط در دانش آموزان است نه اینکه سلامتشان به خطر بیفتد.

استاندار گیلان از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست درباره سویه جدید کرونا اومیکرون به درستی اطلاع رسانی کنند تا مردم برای دریافت واکسن اقناع شوند.

ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه رتبه نخست کشور در واکسیناسیون را از آن خود کرده است، گفت: ۹۳ درصد گیلانی‌ها دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او با اشاره به جدی گرفتن سویه جدید کرونا اومیکرون تصریح کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته ۶ کشور به اومیکرون مبتلا شدند و امروز آمار کشور‌های درگیر اومیکرون به ۳۶ کشور رسیده که نشان دهنده سرعت زیاد سرایت این نوع از ویروس کرونا است.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.