یکی از وظایف اداره راه و شهرسازی البرز شناسایی اراضی در اختیار خود برای اجرای طرح ملی مسکن است.

رضا خالقی، مدیرکل راه وشهرسازی البرز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از البرز در خصوص روش‌های تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: این اداره موظف است نسبت به شناسایی اراضی در اختیار خود برای اجرای طرح ملی مسکن با برنامه اعلامی در استان اقدام کند.

او افزود: اراضی دولتی با کاربری مسکونی واقع در داخل محدوده شهر‌ها اعم از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و یا سایر دستگاه‌های دولتی که در اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید عرضه مسکن باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرزبا تایید این که اراضی با مشخصات بالا در بافت‌های فرسوده در اولویت قرار دارند افزود: اراضی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های طرف تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در اجرای تفاهم نامه‌های منعقده است.

خالقی گفت: احیاء بافت‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر‌های جدید، شهرک‌های مسکونی جدید و استفاده از اراضی دارای طرح آماده سازی زمین باشد.

او افزود: استفاده از ظرفیت اراضی دولتی با کاربری غیر مسکونی در محدوده شهر‌ها مشروط به تصویب تغییر کاربری در مراجع مربوطه است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: معاوضه اراضی مسکونی غیر دولتی واقع در محدوده شهر‌ها با اراضی دولتی با هرنوع کاربری براساس ضوابط مربوطه است.

خالقی افزود: خرید اراضی غیر دولتی مناسب واقع در محدوده شهر‌ها در صورتی امکان پذیر است که تامین زمین از طریق راهکار‌های بالا بنا به تشخیص اداره کل راه و شهرسازی با تایید سازمان ملی زمین و مسکن امکان پذیر نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار