معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۹۳ هزار و ۷۹۷ هکتار از مزارع دیم و آبی استان به زیر کشت محصولات استراتژیک کشاورزی رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : ۱۹۳ هزار و ۷۹۷ هکتار از مزارع دیم و آبی استان به زیر کشت گندم، جو و کلزا رفته است .

وی اظهار داشت: از این ارقام ۱۵۴ هزار و ۲۰۰ هکتار به گندم اختصاص دارد که ۴۷ هزار و ۱۵۵ مورد آن به کشت آبی و ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ هکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است.

 اسماعیلی با بیان اینکه کشت گندم در مزارع استان قزوین همچنان تا اواخر آذرماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: با استقبال خوب کشاورزان در این زمینه به تحقق برنامه ابلاغی کشت این محصول نزدیک شده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری همچنین ۲۹ هزار و ۸۳۷ هکتار از مزارع آبی استان به زیر کشت جو رفته و همچنین ۶ هزار و ۶۰۵ هکتار نیز به کشت دیم این محصول اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: برنامه کشت ابلاغی جو در استان قزوین نیز برای سال زراعی جاری بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

اسماعیلی همچنین گفت: در سال زراعی جاری همچنین سه هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین به کشت کلزا اختصاص یافت که در این محصول به دلیل کاهش قابل توجه سهمیه آب کشت پاییزه، شاهد کشت کمتر از برنامه ابلاغی بودیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: کشت محصولات استراتژیک نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد و از اولویت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.