رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: امسال ۹ فقره تخلف قطع درختان مثمر و ممنوع القطع در این شهرستان شناسایی، متوقف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، قدیر آریان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار اظهار کرد:از ابتدای سال، ۹ فقره پرونده به مساحت ۵۰ مترمکعب در مناطق منابع طبیعی که شامل درختان میوه و ممنوع قطع است، تشکیل و جهت طی مراحل قضایی و صدور رای به مراجع قضایی تحویل شد.

او افزود: با توجه به اینکه در منطقه شمال کشور طرح تنفس جنگل در حال اجرا است و قطع درختان در این ناحیه ممنوع است، افراد سود جو برای تهیه چوب بصورت قاچاق و بدون مجوز به مناطق غرب کشور هجوم آورده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار با اشاره به اینکه سازمان منابع طبیعی برای جبران قطع درختان، طرح زراعت چوب را در دستور کار دارد بیان کرد: در شهرستان بیجار بیش از ۶۲ هزار اصله درخت به متقاضیان طرح زراعت و درخواست‌های شخصی توزیع شد.

او یاد آور شد: از این تعداد، ۵۴ هزار اصله نهال صنوبر و هشت هزار هم اصل نهال درختان تزئینی به متقاضیان تحویل شد که در حال حاضر در منطقه ۳۷ هزار هکتار اصل نهال صنوبر کاشته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار اظهار داشت: از این مقدار، ۱۷ هکتار به طرح زراعت چوب اختصاص دارد و حدود ۲۰ هکتار هم با درخواست‌های شخصی کشت و مراقبت شده است.

آریان از مردم، طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست ضمن مشارکت فعال در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش خود مبنی بر تخریب، تصرف، قطع غیر مجاز چوب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.