ایرتگ‌ های اپل کار سارقان اتومبیل را راحت می‌ کنند

پلیس آمریکا می‌ گوید که ردیاب‌ های ایرتگ اپل توسط سارقان برای دزدیدن ماشین‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکرین رنت، براساس گزارش پلیس آمریکا، سارقان با قرار دادن ردیاب‌های کوچک در مکان‌های محرمانه و سپس ردیابی آنها از طریق برنامه Find My، از ایرتگ‌های اپل برای سرقت خودرو‌ها استفاده می‌کنند.

دستگاه‌های ردیاب اپل در اوایل سال جاری پس از یک دوره طولانی گمانه زنی، شایعات و افشای اطلاعات عرضه شد. ردیاب‌های کوچک از شبکه Find My اپل برای متصل کردن تعداد زیادی آیفون، آی‌پد و مک در سراسر جهان استفاده می‌کنند تا موقعیت مکانی آنها را به‌ روز نگه دارند. همه این موارد باعث می‌شود ایرتگ‌های اپل راه خوبی برای ردیابی یک دستگاه و سایر موارد، از جمله اتومبیل‌های افراد دیگر باشد.

سرقت اتومبیل

ایرتگ‌های اپل‌ها برای جلوگیری از گم شدن وسایلی مانند کیف پول، کلید و کیف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر وسیله‌ای گم شود، مالک می‌تواند به سادگی از اپلیکیشن Find My استفاده کرده تا موقعیت ایرتگ را ردیابی کند. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از این وسیله صدایی را پخش کنند و اگر وسیله مورد نظر آنها در نزدیکی و در محدوده بلوتوث قرار داشته باشد از این ویژگی استفاده کنند. این ویژگی در مدل‌های جدیدتر آیفون که به تراشه U۱ مجهز هستند، برای یافتن محل دقیق وسایل ایجاد شده است.

هشدار اپل در صورت مشاهده ایرتگ ناشناخته

اما به نظر می‌رسد که برخی از افراد اکنون از ایرتگ‌ها برای اهداف پلید استفاده می‌کنند. به گفته پلیس منطقه‌ای یورک، گزارش‌هایی منتشر شده که سارقان از ایرتگ‌های اپل برای سرقت خودرو‌های گران‌ قیمت استفاده می‌کنند. سارقان ردیاب‌ها را در مناطق دور از دید مانند یدک کش یا درپوش سوخت قرار می‌دهند و از برنامه Find My برای ردیابی مکان ایرتگ و ماشین استفاده می‌کنند.

ایرتگ اپل

البته اپل به کاربران اطلاع داد که یک ایرتگ ناشناخته آنها را دنبال می‌کند، اما این ویژگی برای کسانی که گوشی اندرویدی دارند مشکل ساز است. علاوه بر این، ایرتگ‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که ممکن است قربانیان حتی در صورتی که به آنها اطلاع داده شود، نتوانند آنها را پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.